Урок продовжує вивчення розрядів прикметників. Після того, як дитина засвоїла поняття про якісні, відносні чи присвійні прикметники і навчилась визначати до якої групи вони належать, учень має вивчити аспект переходу прикметників з розряду в розряд. Для цього дитині треба пригадати тему «Пряме та переносне значення слів», адже переходячи в інший розряд, словосполучення з таким прикметником зазвичай має переносне значення.
У верхній частині екрана учень бачить завдання, де зазначено у який саме розряд має перейти прикметник. Нижче знаходиться біле поле, де вказано початковий розряд і словосполучення з прикметником, який йому відповідає. Далі розташовані розряд, у який прикметник має перейти, і сама частина мови. Учень має вибрати з-поміж іменників, які знаходяться на кольорових папірцях з обох боків від білого фону. Коли дитина натисне на потрібний іменник, він з’явиться поряд з прикметником на білому фоні, і програма зарахує відповідь.
Урок має мінімальне оформлення, бо учень вивчає новий матеріал і має концентруватись саме на ньому.
Отже, переходячи від слайду до слайду, учень знайомиться з поняттям переходу іменника з розряду в розряд, тренує вміння підбирати влучний іменник, щоб прикметник набув потрібного значення. Також цей урок є яскравим прикладом зв’язку між рівнями, де дитина має пригадати те, що вчила у попередніх класах і застосувати ці знання для вивчення нової теми.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.