Цей урок вдосконалить знання дитини з теми «Написання «не» з прикметниками», навчить аналізувати правильність написання слів, знаходити помилки.
Не- пишеться з прикметниками разом, якщо слово без не- не вживається (негайний); коли утворюються нові поняття, які можна замінити синонімами — близькими за значенням словами (небагатий — бідний); у складі префікса недо-, який означає дію у неповній мірі (недозрілий). «Не» пишеться окремо, якщо: є протиставлення (не радісний, а сумний); прикметники мають пояснювальні слова з «ні» або «далеко», «зовсім», «аж ніяк» (аж ніяк не старий).
Перед дитиною на екрані знаходиться планшет. Там в стовпчик розташовані чотири словосполучення, перед кожним з них стоїть позначка. Червоний хрестик означає, що словосполучення написане неправильно, а зелена галочка — правильно. Учень має перевірити правильність розташування позначок і натиснути на ті, які не відповідають дійсності. Кожний слайд може містити від однієї до трьох неправильних позначок.
Отже, виконавши цей урок, дитина навчиться знаходити помилки у прикметниках з «не», тренуватиме увагу і кмітливість.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.