Цей урок тренуватиме вміння учня співвідносити форму прикметника і питання відмінка. В українській мові є сім відмінків, кожний з яких відповідає на певне питання: називний — «хто?» «що?» (гарний), родовий — «кого?» «чого?» (гарного), давальний — «кому?» «чому?» (гарному), знахідний — «кого?» «що?» (гарного, гарний), орудний — «ким?» «чим?» (гарним), місцевий — «на кому?» «на чому?» (на гарному), кличний — «хто?» «що?» (гарний).
На екрані дитина бачить інтерактивну дошку. Навпроти відмінків знаходяться форми одного прикметника. Учень має пригадати питання всіх відмінків і знайти таку форму прикметника, яка на питання відмінка поряд не відповідає. В кожному слайді дитина повинна натиснути тільки на одне слово, програма одразу прийме відповідь.
Під час виконання цього завдання учень вдосконалить вміння відмінювати прикметники, співвідносити питання і форму слова, тренуватиме увагу.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.