Шестикласник вже досить добре обізнаний у темі «відомого» та «нового» в реченнях та текстах. Ці два поняття обов’язково мають бути присутніми у текстах задля того, щоб мовлення несло у собі певний сенс та логічний зв’язок. Однак, вправа «Знаходимо «відоме» в тексті» стосується не тільки цієї важливої теми. Оскільки завдання належить темі «Рідний край», учень познайомиться із багатьма новими та пізнавальними фактами про Україну та її окремі частини, клімат, традиції тощо.
Завдання, яке знаходиться перед школярем, полягає у тому, щоб прочитати два речення (які містять цікавий факт) та визначити в них вже відоме слово. Після цього можна переходити до нової порції фактів про Україну.
Учень/учениця:
- сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості та добирає й використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети;
- використовує українську мову як засіб формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини, української природи, почуття гордості за свою країну, поваги до її історії, культури й історичних пам’яток, сімейних цінностей, визнання цінності здоров’я свого й інших, оптимізм у сприйманні світу;
- усвідомлює необхідність бути готовим і здатним дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, дома, суспільно корисній діяльності.
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює їх;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні загальнонаукові та мовноспецифічні слова та фрази;
- вміє використовувати словник при поясненні слова або фрази, важливої для розуміння або вираження думки.