Увімкнути звуки
Вимкнути звуки
Премiум доступ покаже тобi рiшення/правильну вiдповiдь завдання i зробить твоє навчання на Learning.ua бiльш простим i зручним
Перейти на премiум
Відмінна робота!
Спробуй ще раз
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 / 0
Відповідей на питання
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 / 0
Відповідей на питання
Вітаємо з проходженням олімпіади
Твій шлях був унікальним, адже кожне наступне завдання залежало від виконання попереднього. Бажаємо успіхів у навчанні і чекаємо на наступній олімпіаді!
Відмінна робота!
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 / 0
Відповідей на питання

Опис завдання

    Те, наскільки певна морфема впливає на загальне лексичне значення слова, є питанням ситуативним. Інколи певний префікс залишається єдиним можливим для того чи іншого слова, і уявити цей же корінь та цю ж основу з іншим просто не вийде – такого слова нема. Однак, інколи зміна префіксу не лише можлива, а й призводить до цікавих наслідків. Скажімо, різні префікси у деяких випадках, приєднуючись до однієї й тієї ж самої основи, можуть утворити пару антонімів.

    У ході виконання цього завдання дитина познайомиться з такими випадками на прикладі слів з префіксами «роз-» та «без-». На екрані перед учнем міститься антонімічна пара слів. Школяр вже знайомий з явищем антонімії: це випадки, коли лексичне значення слів є протилежним. Якщо синоніми, тобто слова з подібним значенням, утворюють цілі ряди, де може бути по три-чотири слова (або й більше), то антоніми утворюють лише пари, оскільки не просто далекими, а саме діаметрально протилежними у мові можуть бути лише два слова. Отже, одне із слів у парі вже відоме та наявне у повній своїй формі з усіма морфемами. Інше є неповним – у ньому бракує як раз префіксу. Завдання полягає у тому, щоб, проаналізувавши слово-антонім, вибрати, який саме префікс вписати у порожні клітинки (по одній літері на клітинку), аби утворити слово з протилежним значенням. Варіантів небагато, тільки два: «роз-» та «без-». Коли учень, подумки підібравши правильний варіант, вписує його у слово, то проходить на наступний етап завдання.

     Завдяки цій вправі дитина краще розуміє значення тих префіксів, з якими працює, а також вчиться використовувати морфемний склад слова для утворення антонімії, що є корисним вмінням, адже означає більш вільне володіння мовними інструментами в цілому.

Пов'язані стандарти

Якщо ви помітили якісь проблеми, будь ласка, повідомте нам про це
Г.4
Добираємо антоніми з префіксами роз-, без-
-
0 / 0
Неправильних відповідей. За кожну помилку тобі нараховуються 2 додаткові питання. Якщо кількість помилок буде більшою за максимально вказану — ти не зможеш успішно пройти завдання.
0
Відповідей на питання
0 /100
Набрано балів
Це правильна відповідь! Це неправильна відповідь!
Задання не закінчено
Пауза
Результат збережено. У будь-який час Ви зможете повернутись до тренування і продовжити з того місця, де зупинились.
Завершити тренування
Задання не закінчено
Відкрити правильну відповідь
Переглянути 1 відео, щоб отримати правильну відповідь
Дивитися