Учень/учениця розрізняє іменники, займенники, дієслова, прикметники та прислівники та пояснює їхню роль у реченнях.
Володіння основами граматики та їх використання під час написання чи розмови. Демонстрація розуміння загальних принципів вживання великої літери, норм пунктуації та орфографії під час написання слів/словосполучень/речень.
Учень/учениця розрізняє іменники, займенники, дієслова, прикметники та прислівники та пояснює їхню роль у реченнях.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форму множини іменників.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форми часів дієслів.
Учень/учениця доцільно використовує займенники, вміє замінити іменник відповідним займенником.
Учень/учениця використовує ступені порівняння прикметників, уміє ввести потрібний ступінь порівняння прикметника у речення.
Учень/учениця вживає найвідоміші сполучники.
Учень/учениця утворює прості розповідні, питальні, спонукальні та окличні речення.
Учень/учениця пише власні назви з великої літери.
Учень/учениця виділяє комами звертання, слова ввічливості.
Учень/учениця розуміє зв’язок між розділовими знаками і структурою діалогів.
Учень/учениця знає і використовує правила правопису.
Учень/учениця знає і використовує порядок літер у абетці.
Застосування знань мови та її загальних засад при усному і письмовому мовленні, читанні і прослуховуванні для розуміння функціонування слів в різних стилях, їхній ефективний вибір для доповнення речення/тексту.
Учень/учениця добирає влучні слова і фрази, щоб досягнути потрібного ефекту.
Учень/учениця розуміє відмінності між мовою і мовленням.
Визначення або уточнення значення невідомих і багатозначних слів і фраз, використовуючи контекст, аналізуючи складові тексту. Демонстрація розуміння образної мови, словосполучень та нюансів у значенні слів. Використання такої кількості слів та фраз, яка є достатньою для читання, писання, слухання текстів відповідно до віку; демонстрація вміння з’ясовувати значення невідомого терміна, важливого для розуміння або висловлення думки.
Учень/учениця використовує значення відомого кореня слова як ключ до значення невідомого слова з тим самим коренем (наприклад, компанія - компаньйон).
Учень/учениця використовує словники, як друковані, так і цифрові, щоб визначити або уточнити значення ключових слів і фраз.
Учень/учениця розрізняє пряме та переносне значення слів і фраз у контексті.
Учень/учениця визначає нюанси значень слів.
Учень/учениця розрізняє відтінки значень серед пов'язаних слів.
Учень/учениця вживає достатнью кількость слів і фраз відповідно до віку.