Українська мова має дві форми вираження: усну та писемну. Букви ж є вираженням звуків на письмі, де у більшості випадків одна літера і виражає один звук. Однак, існують так звані йотовані голосні. Вони представляють собою набір з букв, що можуть виражати як два звуки, так і один – це залежить від конкретної ситуації. Наприклад, «я» може означати комбінацію звуків «йа», або лише звук «а». Звук «я» означає дві літери, якщо знаходиться на початку слова, після голосної або після апострофу. В інших випадках «й» переходить на попередній приголосний, помʼякшує цей звук, а «я» вимовляється як «а». Існують і зворотні випадки. Скажімо, «дз» та «дж» згідно з правилами української фонетики представляють собою лише один звук, адже вимовляються злито. Однак, на письмі для них нема однієї буквенної позначки, і виражаються вони завжди саме через комбінацію літер.
У ході виконання цього завдання дитина вивчатиме такі особливі випадки на практиці, але у ігровій формі. На екрані перед учнем міститься зображення певного слова. Дитина читає його, розуміючи, скільки в ньому звуків ,а скільки – букв. Під словом є кілька кульок, серед яких дві особливі. Перша містить число звуків, друга – літер. Дитина має, проаналізувавши кількість як перших, так і других, передати ці кульки відповідним персонажам, які названі у завданні. Взаємодія з літерами обігрується сюжетно. Скажімо, кульки є прикрасами для різдвяної ялинки, а персонажі – діти, котрим треба допомогти цю ялинку прикрасити. Цей ігровий елемент робить завдання цікавішим для школяра.
Учень/учениця відтворює український алфавіт; називає букви на позначення голосних і приголосних звуків, парних дзвінких і глухих приголосних; правильно називає всі літери; розташовує слова за алфавітом, орієнтуючись на другу літеру.