Опис завдання
Ця вправа з української мови для третього класу допоможе дітям подружитися зі звуками й літерами так само легко, як із улюбленими ласощами. На екрані з’являються яскраві зображення смачних страв і продуктів, а під ними – слово, яке їх називає. Завдання учня – уважно прочитати це слово, порахувати, скільки в ньому букв, а потім визначити кількість звуків.
Дітям подобається, коли навчання нагадує гру. Тут саме так: кожне нове слово – ніби маленька загадка. Букви легко порахувати очима, адже кожна літера – окремий знак на письмі. А от зі звуками цікавіше: їх треба «почути» й вимовити вголос або подумки. Так школяр тренує слухову увагу, вчиться вимовляти слова чітко й розрізняти, де звуків стільки ж, як і букв, а де – ні.
Вправа м’яко підводить дитину до важливих відкриттів про українську мову. Учні помічають, що деякі букви можуть позначати один або два звуки (наприклад, я, ю, є, ї), а буквосполучення дз, дж – навпаки, передають один звук. Такі спостереження формують у третьокласників відчуття мовної системи, розвивають орфографічну пильність і готують до подальшого вивчення правопису.
- для дітей – це весела гра зі словами, де можна тренувати читання, вимову та уважність;
- для батьків – зручний спосіб підтримати дитину у вивченні української мови вдома, без нудних правил;
- для вчителів – наочний інструмент для закріплення теми «Звуки і букви» та розвитку фонематичного слуху учнів.
Поступово школяр починає впевненіше розрізняти, що ми чуємо, а що бачимо на письмі, розуміє, чому в одному слові звуків може бути більше або менше, ніж букв. Таке тренування допомагає краще читати, правильно вимовляти слова й у майбутньому менше помилятися під час письма. «Смачні звуки і літери» перетворюють непросту тему на цікаву пригоду, де кожне нове слово – ще один крок до грамотності.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця відтворює український алфавіт; називає букви на позначення голосних і приголосних звуків, парних дзвінких і глухих приголосних; правильно називає всі літери; розташовує слова за алфавітом, орієнтуючись на другу літеру.