Якщо антоніми обʼєднуються в пари, то синоніми утворюють цілі ряди. Синоніми є словами, які при різному написанні, звучанні та морфемному складі мають близькі лексичні значення. Перевірити, чи слова дійсно є синонімами можна наступним чином. Слова-синоніми можуть заміняти одне одного в деяких реченнях. Якщо контекст не має значення, і такі слова завжди можуть заміняти одне одного, це означає, що вони максимально близькі, майже однакові – такі слова називаються абсолютними синонімами. Однак, здебільшого все ж є певні відмінності у значеннях таких слів, які роблять їх близькими, однак, не однаковими. Такі слова є відносними синонімами, і чим менш близькими вони мають бути, тим більше їх може бути в ряді.
У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься працювати з синонімічними рядами, відновлюючи їх. На екрані є зображення такого ряду – нового для кожного наступного етапу. Цей ряд є неповним: у ньому є в наявності лише перше слово, тоді як всі інші загубились і змішались із зайвими словами під рядом. Завдання полягає у тому, щоб знайти ці загублені слова, перенести їх до ряду та відновити його. Для цього школяр уважно читає слова, які знаходяться під рядом, та аналізує їхнє значення, послідовно, по черзі, порівнюючи його з тим, котре вже є в наявності. При цьому важливо, щоб учень розумів: синоніми не просто повʼязані з однією темою, а й зображують щось асоціативно близьке. Скажімо, зі слів «добрий», «кмітливий», «чуйний» та «мʼяч» три використовуються для описання персони, але лише два («добрий» та «чуйний») описують характер, тому саме вони є синонімами. Коли школяр вибирає синоніми з-поміж кількох варіантів та переміщує їх до ряду слів, то проходить на наступний етап завдання, де треба виконати аналогічні дії з новим рядом.
Учень/учениця розрізняє іменники, прикметники, дієслова в прямому і переносному значеннях; виявляє в тексті слова з прямим і переносним значенням, багатозначні слова, найуживаніші омоніми; добирає синоніми й антоніми до загальновживаних слів; пояснює фразеологізми.
Учень/учениця розрізняє відтінки значень серед пов'язаних слів.