Текст є досить обʼємною темою для вивчення. Аби в майбутньому, щоб учень не розгубився у великій кількості підтем, необхідно відразу виділити план тексту як його основу, потрібний для опрацювання каркас, з яким співвідносить будь-яка одиниця мови цього рівня. Школяр, виконуючи одне з попередніх завдань, вже вчився змінювати порядок абзаців, аби вони утворили цілісний та завершений текст. Однак, тоді точка фокусу була зміщена на цілісність тексту та реалізацію звʼязків між реченнями. Зараз же акцент робиться на іншому – на чіткому плані тексту, якому той має відповідати.
На екрані перед учнем міститься те, з чого буде збудовано текст – кілька абзаців, що розташовані в хаотичній послідовності. Біля них, на сусідньому робочому полі, міститься готовий план: зачин, основна частина й кінцівка. Лише три пункти, лише три частини – для короткого тексту це мінімум, котрий все ж є необхідним.
Учень має співвідносити цей план з абзацами та розподілити їх саме відповідно його пунктам. Він спочатку вибирає, який абзац відповідає зачину, тобто знайомить з темою тексту, окреслює те, про що в ньому йдеться. Потім школяр вибирає абзац, котрий містить основну частину – тобто головний посил роздумів, більшу частину інформації або більшу частину описів (в залежності від типу тексту), після чого ставить цей абзац другим, відповідно до «основної частини» як пункту цього плану. Залишається останній абзац, який повинен містити в собі висновки по описаній темі, посилання на головну думку. Він співвідноситься зі своїм пунктом, тобто з кінцівкою. Коли учень правильно розподілить абзаци тексту, то пройде на новий рівень завдання, де треба буде зробити те ж саме, але текст буде зовсім інший, що й надасть йому цікавості.
Учень/учениця розуміє значення мови в житті людей; знає основні ознаки культури мовлення; володіє словами ввічливості, різними формами звертання до тих, з ким спілкується.
Учень/учениця вміє працювати з планом прочитаного тексту; пояснює зв’язок між абзацами та планом тексту.
Учень/учениця читає вголос доступні тексти цілими словами.
Учень/учениця розуміє відмінності між мовою і мовленням.