Звертання – далеко не єдині вставні слова, які виділяються комами в реченні. Окрім різноманітних зворотів, також комами виділяються й ввічливі слова, які грають досить особливу роль у спілкуванні. За допомогою мови ми не лише виражаємо свої почуття, ідеї, думки. Ми налагоджуємо звʼязки між людьми, демонструємо своє ставлення до співбесідників.
Ввічливість – це частина правил етикету, правил поведінки людини у суспільстві. При цьому вони виділяються з-поміж всіх інших слів, адже виражають суто стосунки між людьми і їх не можна віднести до самостійних або службових частин мови. При цьому вони виділяються комами, тобто відокремлюються в реченні на письмі, а інтонаціями – в усному мовленні. Значення ввічливих слів може відрізнятись між собою. наприклад, є слова, що виражають ввічливість у проханні; є слова, які використовуються для того, щоб подякувати; є ввічливі слова-відповіді. Однак, серед них є й синоніми. Наприклад, «спасибі» та «дякую» є абсолютними синонімами, тобто їхня роль та значення повністю тотожні, і використовуються вони для того, щоб виразити вдячність за щось. У ході виконання цього завдання дитина працюватиме з різними ввічливими словами.
На екрані зображено речення – нове для кожного етапу. Воно є частиною діалогу: один з персонажів звертається до іншого, роблячи це ввічливо. На фоні речення знаходиться, власне, ілюстрація, де зображені ці персонажі та ситуація, в якій вони опинились. Малюнок деталізований та дозволяє зрозуміти обставини, за яких відбувається розмова. Розуміючи ці обставини, школяр й вибирає один з варіантів ввічливих слів під малюнком, аби перенести його до речення, доповнивши та завершивши його.
Учень/учениця виділяє звертання розділовими знаками; використовує форми кличного відмінка.
Учень/учениця виділяє комами звертання, слова ввічливості.