Так само, як слова та словосполучення будують речення, так само й вони будують в свою чергу текст. Отже, текст є наступним і найбільшим рівнем сприйняття мовних одиниць. Важливо розуміти, що він відіграє дуже велике значення у мові. Хоча в діалозі, тобто під час безпосередньої комунікації мовці часто обмінюються поодинокими реченнями, будь-яка розповідь, докладний опис тощо – це текст. Він складається з великої кількості різних речень, кожне з яких має завершену думку, і при цьому вони поєднуються у щось цілісне, різноманіття можливих текстів буквально безмежне. Однак, не кожен набір речень є текстом, і у ході виконання цього завдання учень познайомиться з важливим правилом, яке використовується для визначення справжнього тексту. Справа в тому, що будь-який текст мусить мати загальну тему та ідею. Тобто речення, хай про які різні речі вони розповідають, мусять мати певний логічний, тематичний звʼязок.
На екрані перед учнем міститься текст – новий для кожного наступного етапу завдання. Він має заголовок, де вказується, про що йтиметься далі; а також набір з кількох речень, які відрізняються за величиною та набором слів. Учень читає текст та уважно аналізує його. Школяр має зрозуміти тему тексту. Аби допомогти учню зробити це, вправа надає кілька варіантів, що знаходяться під текстом. Ці варіанти повʼязані між собою, а деякі можуть бути згадані в тексті.
Однак тема – те, заради чого цей текст, власне, і було створено, тож вона є центром і часто відображається в заголовку. Тому визначити її буде не надто важко. Коли учень вибере правильний варіант, то пройде до наступного тексу на іншу тему. Кожен з них супроводжується малюнками.
Учень/учениця розуміє значення мови в житті людей; знає основні ознаки культури мовлення; володіє словами ввічливості, різними формами звертання до тих, з ким спілкується.
Учень/учениця вміє працювати з планом прочитаного тексту; пояснює зв’язок між абзацами та планом тексту.
Учень/учениця читає вголос доступні тексти цілими словами.
Учень/учениця розуміє відмінності між мовою і мовленням.
Учень/учениця визначає нюанси значень слів.