Діалоги часто можна зустріти в художніх творах. Це завдання надає уривки таких текстів, де є розмова різних персонажів. Учню пропонується опрацювати текст так, щоб створити схему такого діалогу, яка описуватиме його структуру.
Учень/учениця:
- знає та розуміє предмет вивчення синтаксису й пунктуації;
- розуміє різницю між словосполученням і реченням; реченням простим і складним;
- розрізняє головне й залежне слова у словосполученні;
- аналізує будову словосполучень, види за способами вираження головного слова;
- складає словосполучення й речення різних видів, визначає серед них синонімічні;
- розпізнає речення прості та складні;
- редагує словосполучення, речення й тексти, помічаючи й виправляючи граматичні помилки.
Учень/учениця:
- знає визначення тексту;
- розрізняє стилі, жанри й типи мовлення;
- знає засоби міжфразового зв’язку в тексті;
- розрізняє тексти за стильовою належністю;
- визначає тип мовлення й жанр тексту;
- знаходить і характеризує засоби міжфразового зв’язку в тексті;
- складає план висловлення (тексту) і складає текст за складеним планом;
- розуміє висловлення на дискусійну тему, покликаючись на логічні аргументи, приклади з різних інформаційних джерел.
Учень/учениця:
— знає основні правила правопису, розпізнає помилки та вміє їх виправляти відповідно до норм літературної мови;
— доречно використовує знаки пунктуації між однорідними членами, при звертаннях і вставних словах, відокремлених членах речення, порівняльних зворотах, обґрунтовує їхнє вживання відповідними правилами;
— знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
— використовує відповідні розділові знаки (кому, тире, три крапки) для позначення паузи;
— правильно використовує розділові знаки для позначення прямої мови, назв творів і цитат з тексту;
— розставляє відповідні розділові знаки в кінці речення для позначення його емоційного забарвлення й мети висловлювання.