Опис завдання
Різні компоненти складеного присудка можуть відігравати неоднакові ролі у висловлюванні. Наприклад, одне слово виражає лексичне значення, а інше — граматичне, хоча кожне з них, якщо їх сприймати поза рамками конкретного речення, мають обидві ці форми. Це завдання пропонує різні цікаві випадки речень, де потрібно знайти складений присудок.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця:
-    знає та розуміє предмет вивчення синтаксису й пунктуації; 
-    розуміє різницю між словосполученням і реченням; реченням простим і складним;
-    розрізняє головне й залежне слова у словосполученні; 
-    аналізує будову словосполучень, види за способами вираження головного слова;
-    складає словосполучення й речення різних видів, визначає серед них синонімічні; 
-    розпізнає речення прості та складні; 
-    редагує словосполучення, речення й тексти, помічаючи й виправляючи граматичні помилки.
Учень/учениця:
-    знає члени речення, способи вираження їх;
-    ставить розділові знаки в простому двоскладному реченні;
-    визначає головні та другорядні члени речення; 
-    розрізняє речення двоскладні та односкладні;
-    визначає види присудків, обставин у реченнях, прикладку як різновид означення, способи вираження підмета, присудка, означень, додатків та обставин; 
-    інтонує правильно речення різних видів, за допомогою логічного наголосу передає різні змістові та емоційні відтінки значення; 
-    записує прикладки відповідно до орфографічних норм і обґрунтовує написання;
-    знаходить і виправляє орфографічні та пунктуаційні помилки на вивчені правила;
-    аналізує будову простого двоскладного речення.
Учень/учениця:
— розпізнає відхилення від правильного типу або стилю мовлення в різних письмових текстах, а також вміє виправляти їх;
— змінює дієслова за часами, родами і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами;
— утворює дієслова в дійсному, умовному й наказовому способах;
— розпізнає та виправляє помилки у використанні невідповідного часу чи способу дієслова в мовленнєвих конструкціях;
— розпізнає та використовує перехідні й неперехідні дієслова;
— використовує загальновживані іменники, власні назви, відмінює іменники, виявляє близькі та протилежні за значенням, вживає їх у лексичних конструкціях;
— знає і правильно вживає ступені порівняння прикметників, відмінює прикметники, правильно використовує їх за розрядами, вживає та розуміє лексичні конструкції з ними;
— знає і правильно використовує ступені порівняння прислівників;
— доречно використовує всі розряди займенників в реченнях і текстах;
— помічає та вміє виправляти неправильне вживання займенників;
— доречно вживає особові займенники, змінює їх за відмінками відповідно до змісту речення.
 
             
             
                
