На нашій освітній платформі чудові новини! У нас стартував новий рівень. Цього разу ми змогли потішити учнів сьомих класів. Про те, яким вийшов курс з української мови для семикласників, читайте у нашому новому огляді.
Головне:
Новий курс з української мови призначений для дітей віком 12-13 років. Це означає, що доступ до рівня мають не тільки, фактично, семикласники, але й учні шостих та восьмих класів. Подібна можливість є досить актуальною, оскільки іноді восьмикласники бажають повторити матеріал, а шестикласники хочуть дізнатися ще більше нової інформації. Тому не варто боятися, що рівень стане актуальним виключно для школярів сьомих класів.
Загальна кількість завдань на рівні — 275, кількість тем — 24. Усі наші вправи відповідають загальним стандартам освіти МОН України, а також міжнародній системі стандартів Common Core. Семикласник може зустрітися із завданнями з особливими позначками — прапорцями. Вони означають, що певна вправа виконана виключно за міжнародними стандартами або ж призначена для поглибленого вивчення певної теми.
Традиційно ми зберегли й систему бонусів. Із кожним новим рівнем вона доповнюється більш інтерактивними нагородами, яскравими наліпками, логічними задачками. Усі вони є одним з аспектів збереження здорової мотивації учнів до навчання. Кому ж не буде приємно отримувати цінні призи за власні успіхи? :)
Не змінюється й особистий кабінет Учня, Батька або Вчителя. У ньому завжди можна переглянути власний прогрес та зрозуміти, у якому напрямку рухатися. Вчителі або батьки можуть легко контролювати виконання завдань учнем та вибирати ті, які варто повторити або пройти ще раз. А тепер пропонуємо перейти до найбільш цікавого моменту огляду: до завдань!
А.4 Визначаємо відміну іменників
Відміни іменника — це досить особлива характеристика, яка існує лише у цієї частини мови. Як відомо, загалом в українській мові існує чотири відміни іменників, які вирізняють їх в окремі категорії. Знання цієї особливості дозволяє дітям та дорослим краще орієнтуватися на письмі, уникати характерних помилок, оскільки зазвичай відміни різнять за родами та закінченнями.
Конкретно у цій вправі семикласник побачить перед собою перелік із п’яти іменників. Для того, щоб правильно виконати завдання, учень має проаналізувати, яке число, рід та закінчення має те чи інше слово. Коли ця робота буде зроблена, школяр просто перетягне правильні відміни до своїх слів і натисне готово.
Б.12 Характеризуємо займенник як частину мови
Займенник — це самостійна частина мови, яка вказує на предмети, ознаку предмета, кількість, але не називає їх. Як і кожна самостійна частина мови, займенники мають ряд особливостей та категорій, через які вони визначаються. Серед них: початкова форма, розряд за значенням, рід, число та відмінок. Крім того, учень має визначити є синтаксичну роль, яку відіграє конкретно цей займенник в реченні.
У цьому завданні учень побачить перед собою одне речення, в якому вказано займенник (його виділено жирним). Його необхідно проаналізувати як окрему частину мови, а потім розглянути його синтаксичну роль. Можливість вибрати щось одне із переліку дещо полегшує завдання для семикласників.
Українській мові властиві звертання (що й зумовило появу кличного відмінку). Школяр має розрізняти ці вставні конструкції у різних реченнях та знати, що вони виокремлюються комами. До того ж, важливо розуміти, що звертання можуть бути поширеними (містити уточнювальні слова, прикметники тощо). Тому з ними необхідно бути обережними і не поспішати виділяти в реченні лише одне слово.
Зокрема, у цьому завданні перед семикласником з’явиться ціле речення, де пропущені будь-які розділові знаки. Учень має проаналізувати інформацію перед ним, знайти звертання та зрозуміти, що його необхідно виділити комами з обох сторін. Розділові знаки можна помістити на відповідне місце, якщо спочатку натиснути на пунктуаційний знак, а потім на те місце, де він має бути розташований (інформація є у підказці).
Учні сьомих класів вже добре знають, що сполучники — це службові частини мови, які слугують логічним зв’язком слів. Вони можуть використовуватися і в простих реченнях, і в складних реченнях. Однак, школярі мають розуміти, що існують й інші частини мови, з якими іноді плутають сполучники. Наприклад, слово «який» може виступати в реченні і сполучником, і займенником, залежно від контексту.
У цьому завданні школяр бачить перед собою список слів, серед яких необхідно знайти справжні сполучники. Після цього, їх необхідно перетягнути у казанок. Досить важливо й те, що у казанку можуть бути й ті сполучники, які одночасно можуть бути і цією частиною мови, й іншою.
Ї.4 Ставимо питання від головного до залежного слова у словосполученні
У вивченні словосполучень важливо знати те, що вони мають внутрішній зв’язок. Так, існує одне головне слово, а друге — залежне. Учень має вміти знаходити та розпізнавати ці ролі у словосполученнях, а також ставити правильні питання від головного слова до залежного. Окрім того, що подібне вміння дозволить легко уникнути помилок при написанні закінчень залежного слова, ця вправа стає поштовхом до більш поглибленого вивчення будови та зв’язків у словосполученнях.
Щоб виконати це завдання, семикласник має просто натиснути на те питання, яке він вважає доречним у цьому випадку.
Ж.6 Гра «Пошуки модальних часток»
Модальні частки досить важливі в українській мові для надання лексиці певного емоційного забарвлення. Так, наприклад, модальні частки можуть надавати висловлюванню певних сумнівів, впевненості, спонукання або питання. Саме для того, щоб діти могли орієнтуватися у тому, яку саме частинку варто додати у цьому випадку, ми створили подібну вправу.
Це завдання попросить від семикласника визначити не просто яку завгодно модальну частку, а саме конкретний тип. Наприклад, модальну означальну частку.
З.2 Вигуки в художній літературі
В українській мові є ще одна цікава категорія — вигуки. Це окремий розділ мови, який дозволяє наситити та емоційно збагатити українську лексику. Важливо знати, що у вигуків є й різні групи за їхнім значенням (наприклад, емоційні, спонукальні, етикету тощо).
У цьому завданні учень знайомиться із усіма цими групами та вчиться їх розрізняти. Це необхідно для того, щоб вміти доцільно їх вживати у різних ситуаціях. Особливо важливо розуміти їхнє значення при читанні текстів. Адже вигук може легко надати мовленню зовсім іншого емоційного забарвлення.
Для того, щоб учень не просто вчився розрізняти вигуки, але й розширював власний кругозір та знання української літератури, у якості прикладів ми взяли тексти відомих письменників та поетів.
Н.6 Визначаємо стилі мовлення текстів
Вправа, яка ще раз доводить те, що навчання, а особливо вивчення української мови може бути цікавим та захопливим!
Щоб розгадати пін-код, учень має прочитати усі запропоновані тексти, після чого співвіднести їх із запропонованими цифрами (вони з’являться, якщо натиснути на підказку). Після того, як всі типи текстів визначені, залишається лише написати шифр та відчути себе справжнім секретним агентом!
Окрім звичної програми вивчення української мови, нам неймовірно важливо розвивати й світогляд учнів, їхні моральні та етичні принципи. Для цього у нас створені навіть цілі розділи, наприклад, «Мовна скарбничка», «Цікаво про Україну та українців», «Я в суспільстві та світі» тощо. Семикласники мають добре розуміти власні ролі у суспільстві та світі в цілому, розуміти значення моральних та етичних норм.
У цьому завданні перед школярем буде представлено цілий кросворд. Учень має проаналізувати запитання та дати на них відповіді (їх необхідно вписати на пропущені місця). Після цього кросворд буде розгаданий.
Це завдання є продовженням попереднього та його логічним доповненням. Адже поряд із моральними та етичними правилами існують права та обов’язки людини. У сучасному суспільстві кожна освічена людина має добре знати та орієнтуватися у Конституції, дотримуватися та поважати її.
Культура знання власних прав, обов’язків та Конституції має виховуватися вже з дитинства. До речі, сьогодні існує чимало дитячих варіацій законів, які полегшать знайомство підлітків із Конституцією. У цьому завданні ми також долучаємось до активного вивчення прав людини. Семикласник має уважно прочитати наведений перелік, після чого — визначити, які твердження є реальними правами, а які — не входять до Конституції.
Це останнє завдання, яке ми хочемо продемонструвати вам сьогодні. Навіть не завдання, а гра. Вона націлена на те, щоб поповнювати лексичний запас дитини, а також розширювати її знання з певних тем та явищ.
Зокрема, у цій вправі семикласник має прочитати певне визначення, проаналізувати його, а потім вписати на пропущенному місці, про що саме йде мова. Вправа обіцяє бути цікавою та захопливою!
Ось такий у нас видався новий рівень. Якщо чесно, ми б говорили про нього й говорили без зупинки. Але тоді з’явився б новий підручник з української мови для сьомих класів :) Тому ми просто зупинимось та надамо змогу вже вам дослідити новий курс з української мови. Сподіваємось, ви вподобаєте його так само сильно, як і ми.
Цікавого навчання!