З 25 травня в Україні можуть відновити роботу дошкільні навчальні заклади. За словами в.о.міністра освіти Любомири Мандзій, рішення про відкриття садочків в кожному регіоні буде ухвалюватися залежно від епідеміологічної ситуації.

Але поки державні службовці і керівництво дитячих садків працюють над тим, аби забезпечити оптимальні і безпечні умови для перебування дітей у навчальних закладах, ми пропонуємо батькам звернути увагу на рекомендації дитячого і сімейного психолога Світлани Ройз щодо безпечного повернення дітей у садочок. Адже тривале перебування вдома спричинить певні труднощі після відновлення відвідування дошкільного закладу дітьми.

Тож наводимо поради Світлани Ройз щодо підготовки дітей до відвідування садочка:

1. Грати з дитиною в дитячий садок, програвати режимні моменти в садочку (роздягання, прощання, ігри з дітьми (ділитися — не ділитися іграшками), туалет, їжа, тиха година, прогулянки, свята) і правила в сюжетно-рольових іграх (з будь-якими іграшками).

Повернення в дитячий садок: поради від психологів на Learning.ua

2. Повертатися у звичний режим дня

Почніть вже зараз плавно зміщувати час вкладання та підйому, наближуючи їх до режиму дитсадка. Необхідними складовими щоденного режиму дитини є також фізична активність, рухливі ігри, прогулянки.

3. Влаштовувати онлайн-«зустрічі» дитини з іншими дітьми її віку

Світлана пропонує організувати конференції на платформі ZOOM з іншими дітьми з групи дитсадка. Ось її рекомендації щодо проведення:

4. Мріяти разом з дитиною про майбутній похід до дитсадка

5. Пам’ятати, що після тривалого карантину дітям складно розлучатися з батьками.

Повернення в дитячий садок: поради від психологів на Learning.ua

Перший тиждень вони можуть повертатися з садка більш примхливими і перезбудженими. Поставтеся з розумінням до стану дитини.

А в перший день перебування в садочку психолог радить забрати дитину трохи раніше.

6. Створювати нові традиції, як в сім’ях, так і в групах дитсадка

Повернення в дитячий садок: поради від психологів на Learning.ua

У молодшій школі і в дитячих садках психолог пропонує починати день з пісеньки, яку можна супроводжувати руханками, рухами.

Вона наголошує, що коли ми співаємо разом — це не просто синхронізація, це дуже важливий досвід близькості.

7. Нагадувати дітям про те, що їхньому «внутрішньому котику» (песику) важливо пісяти і какати

8. Розповісти дитині про «правило трусиків»

Спокійно й серйозно поясніть дитині, що те, що знаходиться в трусиках, — інтимні частини тіла — ми людям не демонструємо. Їх не повинні торкатися чужі, сторонні люди, а дозволяється торкатися лише батькам, коли купають, лікарям з дозволу батьків.

Світлана рекомендує нагадати дитині, що при будь-яких дотиках чужих людей до того, що в трусиках, вона має кричати, привертати увагу.

9. Обговорити з дитиною правила користування іграшками

Дитина має знати, що є іграшки особисті — якими вона не зобов’язана ні з ким ділитися, якщо не хоче, але може ними грати разом з іншими. Нагадайте дитині, що є чужі іграшки — які ми беремо тільки з дозволу власника, а є спільні іграшки — якими ми граємо разом, домовляючись про спільну гру.

10. Дати обіцянку дитині, що ви за нею прийдете

«Обов’язково потрібно сказати дитині „Я заберу тебе — і ми підемо гуляти (в кав’ярню, гратися додому)“. Якщо дитина притискається до вас, не відпускаючи, варто застосувати одну з практик книги („Я сьогодні йду в садок“ — прим.ред). Наприклад, нагадати: якщо покласти руку на серце, можна слухати „люб-лю“», — рекомендує Світлана.

11. Пам’ятати, що дитина поруч з батьками може поводити себе гірше, ніж у дитячому садку (з бабусями чи нянями)

Світлана запевняє, що це відбувається точно не через те, що ми — погані батьки, а якраз — навпаки:

12. Слідкувати за мовленням і сигналами, які ми транслюємо дітям

Повернення в дитячий садок: поради від психологів на Learning.ua

«Якщо дитина вловлює або чує, що ми ВІДПРАВЛЯЄМО її в садок, тому що від неї втомилися, якщо вона часто чує, що саме через неї ми не можемо собі чогось дозволити — то тривоги перед походом в дитячий садок може бути більше. Буде більше складнощів з адаптацією, буде більше страху залишитися одній (страху перед засинанням, розлуки), страху, що ми взагалі за нею не прийдемо і з садка не заберемо. Ну, і ми тоді перестаємо бути безпечною та надійною опорою», — наголошує психолог.

Вона також відзначає, що діти не дуже добре розуміють метафори і непряму мову, а переважно сприймають все буквально. Тому дуже важливо слідкувати за тим, що ми говоримо безпосередньо дітям та іншим людям в їхній присутності.

Сподіваємося, ці важливі поради допоможуть вам полегшити адаптацію дитини до навчального закладу після карантину. Бажаємо вам терпіння і сил у цей непростий період!