Віднімання – це протилежний процес до додавання. При виконанні даної дії початкове число зменшується. Якщо ж йде мова про роботу з дробами, треба памʼятати те, чим вони є, а саме – частинами цілого. Тобто під час віднімання одного десяткового дробу від іншого одна частина цілого стає ще меншою. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься у відніманні саме десяткових дробів. На екрані перед учнем міститься математичний приклад з десятковими дробами – новими для кожного наступного етапу. Єдине, що не змінюється, – у кожному прикладі дитина буде стикатись з дією віднімання. Загалом, віднімання десяткових дробів не є складним процесом. Важливо не заплутатись в розрядах, памʼятаючи, що означає кожна цифра після коми. Дитині може допомогти наступний принцип роботи. Треба сприймати дроби як звичайні числа, просто не забуваючи додавати нулі, якщо це потрібно. Наприклад, якщо треба від «0,2» відняти «0,034», то це все рівно, що відняти від «0,200». Тобто до значущої цифри зменшуваного треба дописати стільки нулів, щоб кількість розрядів у компонентах прикладу співпадала. Після цього, як і у випадку з відніманням звичайних чисел, залишається просто виконати дію віднімання по розрядах: тисячні відняти від тисячних, соті – від сотих, десяті – від десятих. Коли учень це зробить, залишається просто вибрати один з поданих варіантів у якості відповіді, перемістивши його у порожню клітинку після знаку рівності. Коли дитина це зробить, то пройде на наступний етап завдання.
Учень/учениця: розуміє спосіб одержання дробу
Учень/учениця: розрізняє дроби, які дорівнюють 1
Розбити один дріб на суму дробів з одним і тим самим знаменником, більш ніж одним способом, записуючи кожне розкладання у вигляді рівняння. Підтвердити розбиття, наприклад, за допомогою візуального зображення дробів.
Порівняти два десяткових дроби до сотих, обгрунтовуючи їх значення. Визнати, що порівняння є дійсними лише тоді, коли два десяткових дроби відносяться до одного і того ж цілого. Записати результати порівняння з символами >, = або <, і обгрунтувати висновки, наприклад, використовуючи візуальну модель.