Арифметична дія додавання здійснюється за допомогою особливих складників – доданків. Разом вони і утворюються суму. У ході виконання цієї вправи дитина вчиться знаходити не суму, а потрібний доданок. На екран дитина бачить приклад додавання. У цьому прикладі кілька доданків, один яких пропущений. Дитина бачить цифру, яка означає суму, бачить всі інші доданки і вичислює, яка саме цифра має бути на пустому місці. Для цього дитина може як відняти від суми інші доданки, так і додати всі, що є у його розпорядженні і вже цю суму відняти від остаточної – є кілька способів. Тож дитина таким чином дізнається правильний доданок, після чого переходить на наступний етап. Рух учня між етапами здійснюється незалежно від того, чи вірну відповідь дає дитина на питання кожного рівня. Важливо, що остаточна сума – це завжди десять. При цьому цифри, зображені на екрані, теж цікаво оформлені, можуть бути прикрашені образами казкових персонажів та тварин. Це завдання корисне для тренування вміння додавати, віднімати та в цілому для розвитку сприйняття математичних величин.
Учень/учениця: для будь-якого числа від 1 до 9 визначає число, щоб отримати 10, наприклад, за допомогою предметів чи малюнків, і записує відповідь за допомогою малюнка або рівняння.
Учень/учениця: розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання; обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання; знає знаки дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання; розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел; використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел.
Учень/учениця: виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа, порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку дій додавання і віднімання; застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами; володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10; передбачає результат додавання і віднімання (до виконання обчислень), розуміючи, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше.
Учень/учениця: додає і віднімає число у межах 10.