Опис завдання
Як дізнатися, який олівець довший, а яка стрічка коротша? Для дошкільнят це справжня маленька наука. У цій яскравій онлайн-вправі дитина вчиться порівнювати предмети за довжиною, уважно роздивляючись зображення й обираючи: що довше, а що коротше. Завдання побудоване у формі гри, тож малюк із цікавістю переходить від одного рівня до іншого.
На екрані з’являються пари схожих предметів: дві мотузки, дві лінійки, дві доріжки, дві гусінки чи інші знайомі дітям об’єкти. Вони мають однакову форму й колір, але різну довжину. Інколи потрібно натиснути на довший предмет, інколи – на коротший. Так дитина тренує уважність, вчиться слухати інструкцію та діяти за зразком.
Порівнюючи довжину без лінійки, малюк розвиває просторове мислення, окомір і вміння помічати деталі. Це перший крок до розуміння вимірювань у математиці: згодом дитині буде легше сприймати сантиметри, метри, задачі про довжину відрізків та предметів у реальному житті. Важливо, що завдання не перевантажує дошкільнят цифрами, а подає нову ідею через наочні картинки.
Ця вправа стане у пригоді й батькам, і педагогам. Ви можете супроводжувати виконання завдання короткими запитаннями: «Що буде, якщо ми покладемо ці олівці поруч?», «Як ти зрозумів, що ця стрічка довша?». Так дитина вчиться пояснювати свої міркування й закріплює нові слова «довший» і «коротший» у мовленні.
- Для дітей: весела гра з яскравими ілюстраціями, де можна натискати, порівнювати й одразу бачити результат.
- Для батьків: простий спосіб потренувати з дитиною поняття довжини без спеціальних матеріалів, у зручний час.
- Для вчителів: готовий інтерактивний інструмент для знайомства дошкільнят із вимірюваннями та просторовими відношеннями.
Регулярно виконуючи цю вправу, дитина починає впевнено орієнтуватися у поняттях «довше» і «коротше», переносить це вміння у повсякденне життя: порівнює іграшки, стрічки, книжки. Так формуються перші математичні уявлення, які стануть міцним фундаментом для подальшого навчання у школі.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: описує вимірювані характеристики об'єктів, таких як довжина або вага; описує декілько вимірюваних характеристик одного об'єкта.
Учень/учениця: порівнює два предмета з вимірною характеристикою загального, щоб побачити, який предмет має характеристику "більше"/"менше", і описати різницю. Наприклад, пряме порівняння висоти двох дітей і опис однієї дитини як вищої/нижчої.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.
Учень/учениця: порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок; знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр), їх скорочене позначення та співвідношення між ними; розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку; вимірює довжину предметів або відрізків; записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м); будує відрізок заданої довжини.