Вага є одним із критеріїв, за яким людина сприймає обʼєкти навколишнього середовища. Це досить важлива характеристика, від якої залежить здатність працювати з тим чи іншим предметом. Завдяки цій вправі дитина вчиться сприймати вагу. Для цього на екрані на кожному етапі цієї вправи зображено пару предметів. Пара – тому що для сприйняття тої чи іншої фізичної характеристики необхідно або користуватися одиницями виміру (що є більш складною темою), або ж мати можливість порівняти між собою цю характеристику. Отже саме це й має зробити дитина – порівняти, який з предметів важчий або легший і виділити його. Після цього учень перейде до наступного етапу завдання, на якому побачить вже іншу пару обʼєктів. Якщо на минулому етапі треба було знайти важчий предмет, то на новому – легший. Важливо, що показані у вправі обʼєкти можуть мати різний розмір ілюстрацій, але головний критерій для вибору – це не розмір, а знання дитини про зображені обʼєкти, адже на масу предметів вливає перш за все матеріал, з якого вони виготовлені, і вже в другу чергу їхній розмір. Таким чином завдяки цій вправі дитина вчиться краще розуміти, як треба оцінювати вагу обʼєктів на око.
Учень/учениця: описує вимірювані характеристики об'єктів, таких як довжина або вага; описує декілько вимірюваних характеристик одного об'єкта.
Учень/учениця: порівнює два предмета з вимірною характеристикою загального, щоб побачити, який предмет має характеристику "більше"/"менше", і описати різницю. Наприклад, пряме порівняння висоти двох дітей і опис однієї дитини як вищої/нижчої.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.
Учень/учениця: знає, що маса вимірюється у кілограмах, знає скорочене позначення одиниці вимірювання маси - кілограм (кг); порівнює предмети за масою «на руку»; записує результати вимірювання маси (за малюнками).