Опис завдання
Вправа «Знаходимо об’єкт, який знаходиться поруч» допомагає дошкільнятам у веселій ігровій формі тренувати просторове мислення. На екрані дитина бачить яскраву картинку з кількома знайомими предметами: іграшками, фруктами, тваринами чи речами з побуту. Один із них позначено як «головний» – саме навколо нього малюк має уважно роздивитися все, що відбувається.
Завдання дуже просте й водночас корисне: потрібно знайти об’єкти, які знаходяться поруч із вказаним предметом. Дитина уважно дивиться на зображення, порівнює розташування речей і обирає правильні варіанти за допомогою комп’ютерної мишки чи сенсорного екрана. Якщо відповідь правильна – з’являється нова картинка з іншими предметами та новим розташуванням. Якщо малюк помиляється, на екрані відразу показується правильний варіант, щоб дитина могла зрозуміти свою помилку й навчитися робити точніші висновки наступного разу.
Таке тренування важливе для дошкільнят, адже вміння орієнтуватися в просторі знадобиться і в побуті, і під час навчання в школі. Дитина поступово вчиться помічати, що предмети можуть бути ближче чи далі один від одного, знаходитися поруч, за, перед, між іншими об’єктами. Це розвиває логічне мислення, зорове сприйняття та вміння зосереджуватися на деталях.
- для дітей – це цікава гра з яскравими картинками, де можна «досліджувати» зображення та шукати потрібні предмети;
- для батьків – зручний спосіб потренувати з дитиною увагу, мовлення (можна вголос проговорювати, що поруч із чим) та підготувати малюка до шкільної математики;
- для вчителів – наочний матеріал для закріплення понять «поруч», «близько», «далеко», розвитку просторової уяви та вміння аналізувати зображення.
Поступове ускладнення завдань підтримує інтерес дитини: змінюються сюжети, кількість об’єктів, їхнє розташування. Малюк вчиться не поспішати, уважно дивитися на картинку й обирати відповідь обдумано. Регулярне виконання цієї вправи сприяє розвитку посидючості, концентрації уваги та впевненості у власних силах.
Виконуючи вправу «Знаходимо об’єкт, який знаходиться поруч», дошкільнята роблять важливий крок до розуміння просторових відношень, що стануть основою для подальшого вивчення математики та успішного навчання в початковій школі.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: визначає розміщення предметів у просторі і на площині, використовуючи назви форм; встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі, використовуючи такі терміни як: лівіше, правіше, вище, нижче, поруч, попереду, позаду.
Учень/учениця: розпізнає розміщення об’єктів у просторі (класній кімнаті, на подвір’ї тощо), на площині (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі тощо); розміщує об’єкти у просторі і на площині: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду, поруч; встановлює відношення порядку розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо).