На екрані учень бачить три предмети, що розташовані у вертикальній послідовності. Ці предмети багато та виразно ілюстровані, виконані у яскравих кольорах. Учень за допомогою компʼютерної мишки вибирає той з них, чиє положення відповідає заданому. У завданні може бути зазначено, що вибрати треба верхній, нижній або середній предмет. Коли дитина робить свій вибір, то незалежно від правильності відповіді вона переходить на наступний етап, на якому на екрані зʼявляються вже інші обʼєкти, але механіка вправи залишається. При цьому, якщо на минулому етапі треба було вибрати, скажімо, той предмет, що знаходився знизу, то на наступному – вже верхній, або середній. Таким чином досягається різноманіття кожного рівня вправи. У ході виконання цього завдання дитина тренує вміння орієнтуватися у просторі та співзіставляти положення обʼєктів у вертикальній площині.
Учень/учениця: визначає розміщення предметів у просторі і на площині, використовуючи назви форм; встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі, використовуючи такі терміни як: лівіше, правіше, вище, нижче, поруч, попереду, позаду.
Учень/учениця: розпізнає розміщення об’єктів у просторі (класній кімнаті, на подвір’ї тощо), на площині (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі тощо); розміщує об’єкти у просторі і на площині: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду, поруч; встановлює відношення порядку розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо).