Коли учень вже певний час працює з цифрами, то поступово починає сприймати їх як певний самостійний атрибут. Але насправді будь-яка цифра – це символ, що передає значення кількості. Умовність цього символу в тому, що насправді лише історичні обставини привели до того, що сучасні цифри є саме у нинішньому варіанті, тоді як кілька століть тому були аналогічні символи зовсім іншого вигляду. Отже, цифри можна замінити на обʼєкти, які в обставинах числового виразу матимуть значення кількості. У ході виконання цього завдання дитина буде розшифровувати такі вирази, котрі містять як звичні цифри, так і зовсім сторонні, здавалося б, предмети, які в даних обставинах мають значення чисел. На екрані перед дитиною міститься вираз у стовпчик. Він вже є завершеним – результат дії, чи то додавання, чи то віднімання, є відомими. Але деякі цифри у складі чисел, що прийняли участь у цій дії, замінені на обʼєкти, скажімо, на фрукти. Дитина має вичислити, які цифри приховуються за такою своєрідною «маскою». Для цього необхідно виконати ряд дій по розрядах. Наприклад, якщо невідомою є перша цифра першого доданка і друга – другого, тоді треба від цифр, що складають суму, по черзі відняти відомі доданки. Коли учень вводить до відповідних клітин під прикладом цифри-відповіді, то проходить на наступний етап, де буде подібний, але інший приклад у стовпчик.
Учень/учениця: розрізняє числовий вираз і вираз із змінною; розуміє, що числове значення виразу зі змінною залежить від значень, яких набуває змінна; знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної.
Учень/учениця: використовує додавання чи віднімання в межах 100 для вирішення виразів на одну чи дві дії, що містять додавання, віднімання, порівняння з невідомими у будь-яких позиціях, наприклад з використанням малюнків чи символів на місці невідомих.