У корені будь-якої математичної задачки знаходиться та чи інша ситуація. Здебільшого вони всі завжди вкрай умовні, але при цьому задачі саме тим корисні, що допомагають використати математичні знання у життєвих ситуаціях. Завдяки цій вправі дитина ознайомиться з випадками, коли у задачці на віднімання не один, а два відʼємники. Учень на кожному рівні вправи бачить таку задачку, читає її умови і визначає, яке число є зменшуваним, а які є його відʼємниками. Після цього залишається тільки скласти для себе цей приклад і виконати описану дію віднімання. Важливо, що учень має тримати в памʼяті цей уявний приклад, а під задачкою ввести залишається тільки його рішення. Для ефективного виконання цього завдання необхідно виконувати дії послідовно. Спочатку від зменшуваного відняти перший відʼємник, а потім від отриманої різниці – другий. Це завдання вимагає від дитини великої концентрації уваги та вміння зосередитись на поставленій задачі. Коли учень вводить число, яке вважає правильною відповіддю, то проходить на новий етап, при чому відбувається це незалежно навіть від того, чи правильно дитина відповіла на питання минулої задачки. У випадку помилки учень просто бачить перед собою правильну відповідь і проходить далі.
Учень/учениця: застосовує в обчисленнях правила додавання числа до суми, суми до числа, віднімання числа від суми, суми від числа у межах 100 з переходом через розряд; застосовує в обчисленнях переставний закон додавання; володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 100; перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами.
Учень/учениця: знає порядок роботи над складеною задачею; розв’язує складені задачі на 2-3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; розв’язує задачу різними способами, якщо це можливо.
Учень/учениця: вміє вільно додавати та віднімати числа в межах 100, опираючись на розряди цих чисел, властивості математичних дій та взаємооберненість додавання та віднімання; може пояснити, чому додавання чи віднімання працює та знає, як перевірити правильність виконаних дій.