Коли учень освоїв основи додавання та віднімання, важливо дати йому можливість працювати з числами та арифметичними діями вільно. Для цього необхідно розвинути математичне мислення, логіку, аналітичні здібності та, головне, розуміння того, як числа взаємодіють між собою. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиме ці корисні навички за допомогою роботи з закономірностями. На екрані перед дитиною міститься таблиця. Вона вже закінчена – своє число є в кожній клітинці. При цьому числа зовсім не обовʼязково розташовані у звичайній послідовності зростання або спадання – замість цього числа в обох стовпчиках повʼязані за іншою закономірністю. Згідно з умовами завдання числа з першої колонки змінились і стали числами з другої. У завданні вказано, як саме – шляхом додавання чи віднімання. Дитині залишається тільки обрати число, на яке додали кожне з першого стовпчика (або яке відняли від кожної цифри – в залежності від рівня вправи). Не дарма перша колонка підписана словом «числа», а друга – «результат». Коли учень робить вибір, яке з чисел, представлених під таблицею, використовувалось для того, аби змінити цифри з першого стовпчика на цифри з другого, то проходить на новий етап, де буде інша таблиця, нові варіанти, інше формулювання завдання.
Учень/учениця: володіє навичками додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 20; перевіряє додавання відніманням, а віднімання – додаванням.
Учень/учениця : розрізняє рівності і нерівності; читає числові вирази (сума, різниця); знаходить значення числових виразів; порівнює числові вирази.
Учень/учениця: використовує додавання чи віднімання в межах 100 для вирішення виразів на одну чи дві дії, що містять додавання, віднімання, порівняння з невідомими у будь-яких позиціях, наприклад з використанням малюнків чи символів на місці невідомих.