Як вже відомо дитині, щоб вимірити ту чи іншу категорію предмета (чи то довжина, чи ширина, чи маса) є два способи: перший полягає у тому, щоб порівняти два предмети за цією характеристикою; а другий – виміряти довжину, вагу чи іншу характеристику за допомогою спеціальних предметів. Цих предметів та пристроїв є велика кількість, і з деякими з них дитина вже ознайомилась. Наприклад, лінійка, яка використовується для виміру довжини. У ході виконання цієї вправи дитині доведеться познайомитись і з новими. На екрані учень бачить персонажа, якому потрібна допомога. Є цілий набір приладів вимірювання. Серед них треба знайти і передати цьому персонажу той з них, що вимірює саме певну характеристику, вказану у завданні. Важливо, що, коли дитина це робить, то проходить далі, на наступний рівень, де бачить вже інші предмети для виміру, а саме завдання змінюється. Якщо раніше, скажімо, треба було знайти те, що вимірює масу, то тепер треба буде знайти те, що вимірює час – годинник. Навіть якщо дитина дасть хибну відповідь, вона все рівно пройде далі, на наступний рівень вправи, просто правильна відповідь стане виділеною на екрані, щоб учень зрозумів свою помилку.
Учень/учениця: порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок; знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр), їх скорочене позначення та співвідношення між ними; розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку; вимірює довжину предметів або відрізків; записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м); будує відрізок заданої довжини.
Учень/учениця: знає, що маса вимірюється у кілограмах, знає скорочене позначення одиниці вимірювання маси — кілограм (кг); порівнює предмети за масою «на око»; записує результати вимірювання маси (за малюнками).
Учень/учениця: розуміє, що посудини мають місткість; знає, що одиницею вимірювання місткості є літр, а скорочене позначення — (л); порівнює посудини за місткістю; вимірює місткість посудини, використовуючи літрову мірку; записує результати вимірювання місткості.
Учень/учениця: знає назви днів тижня та їх послідовність; знає, що доба, тиждень, година – одиниці вимірювання часу; визначає час за годинником з точністю до годин, записує його результати; використовує у записах скорочене позначення одиниць вимірювання часу (год); використовує знання про вивчені величини при розв'язуванні практично-зорієнтованих задач.
Учень/учениця: вимірює довжину предмета за допомогою різних предметів шляхом накладання; розуміє, що вимірювання довжини предмета — це кількість одиниць довжини предмета того ж розміру, які охоплюють його без будь-яких зазорів або накладень.