Ця вправа, що присвячена розвитку аналітичних здібностей та вміння вільно працювати з числами, належить до числа таких завдань, які значно більше схожі на цікаві ігри, ніж на навчальні вправи, хай навіть і ігрові й цікаві. Це завдання використовує цікаве математичне явище, яке ще здавна (адже є досить древнім) є більше грою – магічний квадрат. Так його назвали завдяки феноменальній комбінації чисел, які можуть поєднуватись у ньому. Квадрат складається з клітинок, яких однакова кількість по горизонталі та вертикалі – власне, тому це і квадрат. Суть явища в тому, що сума чисел у кожній горизонталі, кожній вертикалі та діагоналі завжди – одне й те саме число. При цьому числа в квадраті ніколи не повторюються, а закономірність їхнього розміщення не відслідковується і не є очевидною. На екрані перед учнем на кожному етапі вправи знаходиться зображення такого квадрату, але недоробленого лише деякі клітинки у ньому заповнені числами, інші ж – залишаються порожніми. Як мінімум одна вертикаль, горизонталь або діагональ заповнена повністю, аби дитина розуміла, яка сума чисел має бути. Завдання, що ставиться перед школярем, полягає у тому, щоб заповнити порожні клітинки, доповнивши та завершивши магічний квадрат, зберігши ключове для нього число. Варіанти чисел є під квадратом. Оскільки виконання цього завдання було б складним без підказок, число цих варіантів дорівнює кількості порожніх клітинок. Учню залишається перемістити числа по своїм місцям – і перейти на наступний етап до аналогічного завдання.
Написати прості числові приклади, які відображують розрахунки з числами та інтерпретують словесні вирази, не розв’язуючи їх.
Учень/учениця: наводить приклади натуральних чисел; шкал;