Опис завдання
Ця вправа присвячена розвитку вміння дитини орієнтуватись у дії ділення, розуміючи навіть без точних обчислень, якою приблизно буде відповідь на приклад. Для цього використовується порівняння як засіб для покращення такого орієнтування. На екрані перед учнем міститься пара прикладів з дією ділення у кожному. Ділене – досить велике число, тоді як дільником може бути і одноцифрове, і двоцифрове число. Між прикладами – порожня клітинка, яку треба заповнити, перенісши сюди або знак «більше», або знак «менше». Для того, щоб визначити, який з виразів дає в результаті більшу частку, не обовʼязково вирішувати обидва приклади, хоча для початку це бажано. Тоді школяр буде тренувати памʼять та практичні навички ділення. Однак, з часом, рухаючи між етапами, дитина зрозуміє, що оцінити розмір частки для порівняння можна і без виконанні дії. Достатньо лише оцінити пропорції між діленим і дільником в обох випадках. Наприклад, якщо ділене – число «586», а ділене є двійкою, тоді як в іншому прикладі діленим є число «672», а дільником є трійка, то перевага буде за першим прикладом, хай навіть ділене у ньому значно менше, ніж в другому. Отже, ця вправа тренує й вміння оцінити пропорційну взаємодію між елементами прикладу з дією діленням та порівнювати їх саме на базі цього розуміння. Головна мета – дати дитині можливість поєднати практику ділення з можливістю оцінки діленого та дільника, аби ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові він міг виконувати як можна більш швидко, впевнено та без помилок.
Пов'язані стандарти
Написати прості числові приклади, які відображують розрахунки з числами та інтерпретують словесні вирази, не розв’язуючи їх.
