Математика – не лише наукова дисципліна, яка вимагає працьовитості та уважності для вивчення, а й, інколи, джерело цікавого досвіду та спосіб розважитись. У світі існує безліч ігор, які повʼязані з математикою та цифрами. Більшість з них було розроблено сотні років тому, і вони мали на меті саме розваги – і разом з тим розвиток аналітичного мислення та вміння працювати з цифрами. Одна з таких ігор називається судоку, і вона була створена в далекій, але такій цікавій та загадковій Японії. У ході виконання цього завдання дитина гратиме в судоку, що водночас і є корисним саме по собі, а також демонструє, що математика може бути цікавою та захопливою сама по собі. Отже, учень бачить на екрані велике квадратне поле, що розділено на менші квадрати різного кольору, а ті – на ще менші клітинки. У кожній клітинці – своя цифра або число. Правила судоку прості. Деякі клітинки порожні, інші – містять числа, і мета гравця полягає у тому, щоб заповнити всі порожні клітинки таким хитрим чином, аби в одному кольоровому квадраті, в горизонталі, вертикалі та діагоналі великого поля вони не повторювались. Коли дитина заповнює всі квадратики, то проходить до наступного етапу вправи, тобто іншого поля для судоку. Важливо, аби учень не заплутався. Цифри не мають повторюватись в межах одного квадрату певного кольору, але в межах всієї робочої зони повторення допускається – аби лише в одній великі вертикалі, горизонталі та діагоналі його не було. Звісно, оскільки чисел безкінечна кількість, виконання цього завдання без обмежень на кількість цифр було б надто простим. Тому над полем для гри вказані обмеження. Наприклад, дитина може використовувати цифри від «1» і до «4». Таким чином, акцент робиться саме на комбінаціях чисел та їхньому поєднанні.
Написати прості числові приклади, які відображують розрахунки з числами та інтерпретують словесні вирази, не розв’язуючи їх.
Учень/учениця: наводить приклади натуральних чисел; шкал;