Ця вправа присвячена одному із випадків використання математичних навичок та знань у житті. Досить часто в магазинах та супермаркетах проходять різноманітні акції, де покупцям надаються знижки. Традиційно купони, що дають право на покупку по знижці, мають вказівку про відсоток, на який треба зменшити ціну товару, або ж конкретну суму, яку треба від цієї ціни відняти. Який варіант знижки більш вигідний? Це залежить від ціни покупки. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься вибирати найбільш вигідний для себе варіант. На кожному етапі перед учнем міститься опис такої акції. Називається початкова ціна на товар, після чого постає вибір: або використати купон на знижку у відсотках, або купон, що дає право купити бажаний предмет на ту чи іншу суму дешевше. Таким чином дитина має порівняти відсотки з конкретним числом. Для цього не обовʼязково довго виконувати обчислення. Наприклад, якщо початкова ціна покупки складає «340 гривень», то знижка на «45%» значно вигідніша, ніж знижка на «100 гривень», адже «45%» є майже половиною, тобто дає право забрати від ціни більше «150 гривень». А от якби початкова ціна на товар складала «190 гривень», то вигідніше було б скористатись знижкою на «100 гривень», адже відносно такої початкової ціни сотня – більше половини, тоді як «45%» – менше. Таким чином, дитина, виконуючи це завдання, демонструє вміння порівнювати різні математичні одиниці без використання довгих обчислень, а лише за допомогою розуміння математичних одиниць різного виду. Коли школяр порівнює відсотки від ціни з числом, то вибирає, який з купонів вигідніше. Після того, як дитина зробить вибір, починається новий етап з іншою подібною задачею. Кожна супроводжується ілюстраціями.
Учень/учениця: розв’язує основні задачі на відсотки та задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ.
Учень/учениця: розв’язує вправи, що передбачають додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа, розкриття дужок, зведення подібних доданків.