Сьогодні у світі розповсюджено дві системи виміру довжини. У Європі і в тому числі в Україні використовуються метричну систему з кілометрами, метрами, сантиметрами, міліметрами. В США та ряді інших держав використовують милі, дюйми, фути. Хоча ці одиниці виміру призначені для опрацювання однієї характеристики, вони належать до різних систем, тому їх досить важко перевести з однієї в іншу. Однак, колись таких систем було ще більше, і у ході виконання цього завдання дитина познайомиться з тими одиницями виміру довжини, що застосовувались нашими пращурами в стародавній Україні. Культурні та історичні обставини, а головне – необхідність уніфікації призвели до того, що ці одиниці виміру вже не використовуються, але знати про них необхідно. На екрані на кожному етапі міститься опис однієї з таких одиниць. В описі зазначається, де та для чого її використовували, а крім того подається її переклад на сучасну подібну їй за розмірами одиницю виміру. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб перевести певну кількість одних одиниць виміру довжини в інші згідно з питанням, що ставиться у вправі на конкретному рівні. Для цього школяр має застосувати навички множення або ділення. Наприклад, якщо у одній версті «1067 метрів» або «1,067 кілометрів», то у трьох верстах «3201 метрів». Результат обчислень дитина вписує у порожню клітинку під робочою зоною, після чого проходить на наступний етап, де треба буде опрацювати нову стародавню одиницю виміру. Цікаво, що деякі з них були повʼязані з довжиною частин тіла, наприклад, сажень, п’ядь або лікоть (тобто приблизна або середньостатистична довжина від ліктя до кінчиків пальців дорослого чоловіка).
Учень/учениця: вміє формулювати означення пропорції.