Тема відсотків є досить специфічною та особливою. Загалом її виносять у окрему тему вивчення, однак, за структурою та дією відсотки нерозривно повʼязані з дробами, а також діленням і множенням з ними. Ця вправа є базовою при вивченні відсотків. Вона дає дитині зрозуміти головне – як саме відсотки використовуються у буденному житті та навіщо вони потрібні. На екрані перед учнем міститься зображення текстової задачки, де фігурують відсотки. Задача має певний сюжет або принаймні тематику, яка повʼязана з відсотками й у повсякденному житті, наприклад, йде мова про знаходження відсотків вмісту однієї речовини в іншій. Відсотки – поняття досить універсальне. Наприклад, якщо відомо, що в розчині «18%» солі, то скільки б не взяли цього розчину для дослідів, відсоток солі буде незмінним, адже він там є завжди. Однак, змінюється конкретна кількість солі в залежності від обʼєму розчину, і за допомогою цього завдання дитина дізнається, як її знайти. «100%» – це умовна одиниця. Відповідно «1%» є «0,01» або дробом із одиницею в чисельнику та сотнею в знаменнику. А те, як знайти дріб від числа, школяр вивчив за допомогою попереднього завдання. Щоб знайти ті ж «18%» від «200 г» розчину, треба розділити ці «200» на «100», а потім частку помножити на «18». Стає зрозуміло, що в «200 г» 18%-го розчину солі «36 г». Щоб полегшити дитині проходження завдання, під текстом подається два варіанти відповіді, які служать орієнтиром. Учень виконує обчислення на кшталт описаних вище, після чого вибирає правильний варіант та проходить на новий етап до іншої задачки подібного типу. Кожна з них вдало проілюстрована, тож школяр відчує себе вченим або економістом – в залежності від тексту.
Учень/учениця: розуміє правила знаходження дробу від числа та числа за його дробом.
Учень/учениця: вміє формулювати означення пропорції.
Учень/учениця: формулює основну властивість пропорції.
Учень/учениця: розрізняє пряму та обернену пропорційності.
Учень/учениця: розуміє, що таке поділ числа у даному відношенні.
Учень/учениця: розв’язує основні задачі на відсотки та задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ.