Працюючи з геометричними фігурами двовимірного типу, тобто такими, що будуються на площині, дитина здебільшого відразу бачить їх. Ця вправа, звертаючи увагу школяра на основи цієї теми, пропонує працювати з текстовими описами фігур без візуального образу.
Перед учнем міститься зображення героя, який описує прикмету тої чи іншої геометричної фігури двовимірного типу. Учень аналізує опис цієї прикмети та погоджується чи не погоджується з нею. Варіанти відповіді перебувають під текстом. Зображення фігури не подається, тож учню слід самостійно її уявити, керуючись тими знаннями, які в неї є. Прикмети, з якими має справу школяр, досить прості, наприклад, стверджується, що в трикутника три сторони або три кути, що дійсно є правдою, або що у квадратів один кут обов’язково гострий, що не так, адже всі кути квадратів є прямими.
Виконання цього завдання розвиває уяву учня та тренує його зосередженість на важливих рисах певних типів фігур. Описуються ті прикмети, які становлять природу фігур, оскільки вони є загальними для всього названого виду.
Учень/учениця наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті.
Учень/учениця співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі.
Учень/учениця пояснює, що таке рівні фігури; формулює означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника.
Учень/учениця класифікує трикутники за сторонами і за кутами.
Учень/учениця обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників.
Учень/учениця застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту.
Учень/учениця формулює означення: зовнішнього кута трикутника.
Учень/учениця застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту.
Учень/учениця наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник.