Буквені вирази, які використовуються в математиці, завжди означають певне число. Але не завжди його можна знайти. Іноді літера просто приєднується до числа. Якщо ж є пара таких чисел, але літера біля кожного однакова, то з ними можна виконувати математичні дії, адже вважається, що в рамках одного прикладу одна літера завжди означає одне й те саме число.
Наприклад, цілком можливо скласти вираз «3а+5а» або з дробами — «0,556а-1,983а». Якщо літери не однакові або біля одного з елементів виразу її немає, виконувати дії з такими числами не можна. Результатом цієї дії буде число, до якого треба дописати ту саму літеру. Скажімо, «0,34а+1,88а=2,22а». Ця вправа тренує вміння дитини користуватися цією цікавою властивістю. Перед учнем міститься зображення двох кораблів. Між ними — капітан далекого плавання, і завдання, що ставиться перед учнем, полягає в тому, щоб перемістити його на потрібний корабель, який зуміє витримати всі бурі. Під кожним кораблем — свій приклад, що містить дроби, поряд із якими перебувають літери. Над цією композицією — формулювання завдання, де вказується, яким має бути результат у прикладі того корабля, який оптрібен моряку. Учень виконує кожен приклад, порівнює результат із тим, що наводиться в завданні, після чого переміщує персонажа на потрібний човен.
Ця вправа дозволяє покращити навички роботи з буквеними виразами.
Учень/учениця наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів.