Зростаючою функцією є така, за допомогою якої можна побудувати пряму, яка буде «йти вверх» по напрямку осі «х». Спадаюча відповідно буде йти «вниз». Можна використовувати інше формулювання: якщо число, на яке треба помножити «х» у лінійній функції, є більшим, ніж «0», то функція зростаюча, а якщо це число менше, ніж «0», – спадаюча.
У процесі виконання цього завдання дитина навчиться, маючи лише лінійну функцію, зрозуміти, яким буде графік до неї. Перед учнем – вираз, який треба проаналізувати. Під його зображенням — двоє персонажів, які сперечаються. Один вважає, що ця функція зростаюча, інший — що спадаюча. Щоб зрозуміти, хто має рацію, не потрібно навіть виконувати ніяких обчислень. Досить і того, щоб оцінити значення числа, на яке потрібно помножити «х».
Ця вправа доповнює знання про лінійні функції та графіки до них, роблячи їх більш повними й допомагаючи учню навчитися краще орієнтуватися в цій темі.
Учень/учениця пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції.
Учень/учениця розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі).