Одиниці виміру, які знаходяться в рамках однієї системи і використовуються для виміру однієї й тієї самої характеристики обʼєкта, можуть досить сильно відрізнятись одне від одного в плані пропорцій. Наприклад, в одному сантиметрі десять міліметрів, і в одному дециметрі десять сантиметрів – між собою пропорції зберігаються. А от в одному кілометрі вже тисяча метрів, а не десять чи навіть сто, хоча метр і кілометр не мають між собою додаткових одиниць виміру. У ході виконання цього завдання дитина навчиться порівнювати між собою такі от різні одиниці виміру. У вправі робиться наголос на тому, що перше, на що треба звертати увагу при порівнянні одиниць – це саме назва мір. Навіть якщо метрів, скажімо, «786», це все рівно менше (і значно менше), ніж півтора кілометри. На екрані перед учнем міститься зображення двох обʼєктів, і їх виміряли за допомогою підходящих одиниць. Наприклад, кружка з чаєм та бочка води. В кружці близько трьох сотень мілілітрів, а в діжці – біля десятка літрів рідини. Хоча цифра, яка оцінює обʼєм в кружці значно більша, ніж та, що оцінює обʼєм у діжці, очевидно, що у другій рідини значно більше. Учень має поставити відповідний знак у порожній квадратик між підписаними малюнками, щоб пройти на наступний етап до аналогічної пари. Ілюстрації, які супроводжують цифрові виміри, мають на меті наголосити на особливостях виміру різних одиниць та урізноманітнити візуальний ряд завдання.
Учень/учениця: знає, якими одиницями вимірюється довжина та їхнє скорочене позначення: міліметр (мм), сантиметр (см), дециметр (дм), метр (м) , кілометр (км) та маса – грам (г), кілограм (кг), центнер (ц), тонна (т).
Учень/учениця: знає співвідношення між одиницями вимірювання довжини, одиницями вимірювання маси.
Учень/учениця: вимірює та оцінює обсяги рідини та маси об'єктів, використовуючи стандартні одиниці грамів (г), кілограмів (кг) та літрів (л). Додає, віднімає, множить або ділить, вирішуючи задачі, пов'язаними з масою або обсягом.