Віднімання – математична дія, яка є протилежною до додавання. Вона означає зменшення початкового числа на інше число. Коли необхідно відняти відносно великі числа, скажімо, трицифрові, доцільно робити це у стовпчик, адже завдяки вдалому розміщенню розрядів задача значно полегшується. Саме цьому й присвячено цю вправу. У ході її виконання учень буде виконувати дію віднімання трицифрових чисел, різних на кожному етапі. Виконується ця дія по розрядах, як і у випадку з додаванням. Починати треба з розряду одиниць. Правило наступне: якщо цифра у зменшуваному менша за цифру у відʼємнику, треба умовно «взяти» ще одиничку з наступного розряду. Наприклад, якщо від «254» відняти «128», то, віднімаючи одиниці, треба не від «4» відняти «8», а від «14». Потім, коли треба буде віднімати цифри, що знаходяться у наступному розряді, цю одиничку, яку забрали, неодмінно треба буде запамʼятати і вже не від пʼятірки віднімати двійку, а від четвірки. Коли учень таким чином виконає дію віднімання і запише всі цифри у єдине число під горизонтальною лінією, то пройде на наступний етап завдання. Ця вправа навмисне має полегшену форму, використовуючи даний формат подачі цифрової інформації, аби дитина звикла віднімати більші числа, і це не було для неї стресом.
Учень/учениця: виконує усне додавання і віднімання на основі розрядного складу числа.
Учень/учениця: додає та віднімає числа в межах 1000, використовуючи стратегії та алгоритми, виходячи з розряду числа, властивостей дій та/або співвідношення між додаванням і відніманням.