Як вже знає дитина, не всі числа можна поділити на інші без залишку. Як він утворюється? Ділене, яке не можна поділити на дільник рівно, змінюється – його замінюють на найближче менше число. Наприклад, «24» на «5» не ділиться (бо на пʼятірку взагалі можна розділити тільки число, яке закінчується на нуль або іншу пʼятірку) рівно. Тож треба знайти наступне менше число – це «20». Отже, якщо розілити його на пʼятірку, вийде частка, яка становить «4». Від «24» (першого діленого) треба відняти число «20», і вийде, що залишок – це теж четвірка. Відтак «24», розділене на «5» дасть «4» із залишком у «4». У ході виконання цього завдання дитина буде аналогічним чином знаходити залишок від ділення для нових прикладів – інших для кожного наступного етапу. Важливо, що залишок або частка вже вказані і грають роль підказки, і учню залишається знайти залишок.
Учень/учениця: розуміє сутність дії ділення з остачею.
Учень/учениця: вміє множити та ділити у межах 100, використовуючи такі логічні міркування, як зв'язок між множенням і діленням (наприклад, знаючи, що 8 × 5 = 40, розуміє, що 40 ÷ 5 = 8) або властивості операцій.