Ця вправа є першою у низці завдань, які присвячені опрацюванню теми навколишнього світу, зокрема – теми живої природи з точки зору необхідності її збереження та того, наскільки важливу роль вона відіграє для кожної людини. На екрані перед дитиною міститься питання – нове для кожного наступного етапу. Це питання завжди присвячене живій природі: рослинам, тваринам, екології, тій користі, яку нам приносять живі істоти і тій загрозі, яку люди своєю діяльністю для них становлять. Під питанням міститься два варіанти відповіді. Дитина вибирає той, який вважає правильним, після чого проходить на новий етап завдання, де треба виконати аналогічну послідовність дій. З точки зору покращення мовних навичок користь від цього завдання полягає у тому, що школяр на кожному етапі стикається з новим питальним реченням, яке необхідно грамотно опрацювати. Речення поширене, досить велике, тож учень має правильно зрозуміти смислові акценти того, про що в ньому говориться. Аби учень більш глибоко проник в тему, над питанням міститься активна кнопка зі знаком питання. Коли школяр натискає на неї, то побачить невеликий текст, що описує це питання. Текст супроводжується ілюстрацією. Отже, таким чином школяр має змогу працювати з досить великим текстом, до якого ставиться питання, а це покращує навички роботи з великим обсягом текстової інформації. Однак, значно важливіше є те, що ця вправа виховує в дитині розуміння того, наскільки жива природа і цінна. У даному завданні школяр дізнається й про Червону Книгу, й про лікарські рослини, і про те, що треба робити, аби зберегти багатства навколишнього світу. Учень виконує завдання в компанії симпатичних персонажів-натуралістів, що додають завданню більшої інтерактивності.
Учень/учениця:
- знаходить у тексті зачин, основну частину, кінцівку;
- самостійно формулює тему і мету (основну думку) тексту, добирає заголовок, який відповідає темі або основній думці тексту;
- виявляє в тексті слова, які містять важливі відомості тексту;
- зв’язує два речення за допомогою займенників і службових слів;
- ділить текст на частини за поданим планом і самостійно;
- записує кожну частину тексту з абзацу;
- аналізує в навчальній роботі тексти різних типів.
Учень/учениця:
- користується порівнянням та аналогією як засобами встановлення нових ознак і якостей;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця:
- самостійно формулює тему і мету (основну думку) тексту, добирає заголовок, який відповідає темі або основній думці тексту;
- виявляє в тексті слова, які містять важливі відомості тексту;
- ділить текст на частини за поданим планом і самостійно;
- має уявлення про поділ тексту на абзаци;
- аналізує в навчальній роботі тексти різних типів.
Учень/учениця знає та використовує точні відповідні загальні академічні та спеціальні визначення, які є базовими для конкретної теми, виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів, фраз, доступних текстів.