Ця вправа продовжує роботу з годинником як з тим, за допомогою чого дитина працює з числами і числівниками кожен день. Однак, якщо попереднє завдання мало на меті скоріше нагадати правила роботи з аналоговим годинником те, як формулюється назва часу (що має як академічне, так і практичне значення), то це завдання вже складніше, адже вимагає більшої самостійності дитини. На екрані перед учнем міститься зображення годинника – всього лиш одного, аналогового, який показує точний час. Під ним каркас назви даних цього годинника. Вільні ділянки віддані під числівники, яких поки бракує. Вони поєднуються з назвами мір часу: годинами й хвилинами. Дитина аналізує дані, які показує годинник, після чого з-поміж варіантів, які наведені під каркасом, знаходить, вибирає та переміщує потрібні числівники. В результаті під годинником має утворитись комбінація на кшталт «пʼята година десять хвилин», якщо, звісно, вона відповідає положенню стрілок. Після цього дитина проходить на наступний етап до нового годинника та інших числівників. Ця вправа має подвійне значення. По-перше, вона допомагає використати знання числівників у повсякденному житті, адже закріплює навички роботи з годинниками. По-друге, за допомогою різноманіття числівників дитина запамʼятовує правила правопису складних випадків. Важливо, що у завданні не подаються числівники, які можуть заплутати дитину. Якщо годинникова стрілка знаходиться біля шістки, то серед числівників буде або, власне, слово «шоста», або слово «вісімнадцята», але не водночас. Ця вправа узагальнює знання дитини, присвячені цій частині мови, адже традиційно години називаються порядковими числівниками, а хвилини – кількісними.
Учень/учениця:
- знає значущі частини слова: префікс, корінь, суфікс, закінчення;
- самостійно розбирає прості за будовою слова;
- розрізнює спільнокореневі слова та форми того самого слова;
- ділить на групи слова, що відповідають на питання різних частин мови, включно з числівниками і прислівниками;
- розрізняє слова з абстракним і конкретним значенням;
- узагальнює або конкретизує поняття і значення.
Учень/учениця:
- впізнає серед слів числівники, ставить до них питання «скільки?», «котрий?», «котра?», «котре?», «котрі?»;
- правильно вимовляє і пише числівники, передбачені програмою, форми родового відмінка числівників 50-80 та на позначення дат;
- ставить питання до кількісних і порядкових числівників;
- вживає правильні форми числівників для позначення часу;
- будує словосполучення з числівникам.
Учень/учениця:
- користується порівнянням та аналогією як засобами встановлення нових ознак і якостей;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо; розуміє значення простих аналогій та метафор у контексті; розуміє значення та взаємозв’язок слів з протилежними та схожими, але не однаковими значеннями; співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення; визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням; розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами; має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.