Слова, які використовуються для орієнтації у просторі – це, здебільшого, прислівники. Вони відповідають на питання «де?» та ще на низку питань, які допомагають зрозуміти обставини дії чи події. При цьому для того, щоб визначити місцезнаходження певного об’єкта, необхідний орієнтир – те, в порівнянні з чим йде опис. У ході виконання цього завдання учень буде тренуватись розпізнавати ліву та праву сторони відносно певного предмета. На екрані перед учнем зображено досить деталізований та багатоскладовий малюнок. Зображено звірятко, яке хоче покататись на качелі. Місць є кілька, і завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає у тому, щоб посадити чарівну тваринку чи ліворуч, чи праворуч – в залежності від завдання до конкретного етапу вправи. Коли дитина переміщує зображення тваринки, то проходить на наступний етап, де на екрані буде не тільки інша тваринка, а й нова качелька. Різноманіття умов та ілюстрацій не тільки посилює цікавість дитини до даної вправи, а й дає учню зрозуміти, що поняття «ліворуч» та «праворуч» є відносно універсальними і використовуються у будь-яких умовах, де треба визначити сторону при наявності орієнтира.
Учень/учениця: демонструє володіння базовою українською граматикою і використовую її при говорінні чи письмі; друкує великі та малі літери; використовує найуживаніші іменники і дієслова; розрізняє однину і множину; формулює та продовжує повні речення в загальній мовній діяльності.
Учень/учениця: за підтримки з боку дорослих досліджує зв'зки між словами і нюанси в значеннях слів; розрізняє загальні об'єкти за категоріями (наприклад, форми, продукти), щоб зрозуміти поняття, які представляють ці категорії; демонструє розуміння найуживаніших дієслів і прикметників, пов'язуючи їх з їхніми протилежностями (антонімами); виявляє зв'язки в реальному житті між словами і їхнім використанням.
Учень/учениця: має широкий словниковий запас, добирає точні слова відповідно до ситуації; знає основні назви предметів, ознак, явищ, подій.
Учень/учениця: вживає всі частини мови; утворює різні форми дієслів і прикметників; практично засвоює всі граматичні категорії та вживає (неусвідомлено) їх (рід, число, відмінкові закінчення) та поодинокі граматичні форми; узгоджує слова у словосполученнях і реченнях згідно з мовними нормами;володіє елементарними навичками корекції та самокорекції мовлення, помічає і виправляє помилки.