Рід – одна з граматичних категорій, яка є властивою для всіх іменних частин мови: іменників, числівників, прикметників і займенників. Для останніх він відіграє особливу роль. Справа в тому, що за допомогою цієї категорії можна підібрати відповідний займенник до майже будь-якого іменника. «Майже» – бо є також категорія числа. Займенники, як і іменники, бувають у однині та множині. У ході виконання цього завдання дитина навчиться працювати з займенниками, використовуючи обидві ці граматичні категорії. На екрані перед учнем міститься речення. У ньому є кілька різних іменників, які відрізняються між собою як за родом, так і за числом. Їх можна замінити займенниками. У завданні, що сформулювало над чим реченням, міститься вказівка на те, який конкретно займенник може бути використаний у цьому випадку. Отже дитині треба знайти у реченні слово, яке б було іменником та узгоджувалося б з вказаним займенником у роді та числі. Коли учень це зробить, то проходить на наступний етап завдання, на якому треба виконати аналогічну дію, тільки речення вже буде іншим. Новий буде і займенник. Речення на всіх етапах супроводжуються ілюстраціями, які роблять виконання вправи більш цікавим.
Учень/учениця: демонструє володіння базовою українською граматикою і використовую її при говорінні чи письмі; друкує великі та малі літери; використовує найуживаніші іменники і дієслова; розрізняє однину і множину; формулює та продовжує повні речення в загальній мовній діяльності.
Учень/учениця: за підтримки з боку дорослих досліджує зв'зки між словами і нюанси в значеннях слів; розрізняє загальні об'єкти за категоріями (наприклад, форми, продукти), щоб зрозуміти поняття, які представляють ці категорії; демонструє розуміння найуживаніших дієслів і прикметників, пов'язуючи їх з їхніми протилежностями (антонімами); виявляє зв'язки в реальному житті між словами і їхнім використанням.
Учень/учениця: вживає всі частини мови; утворює різні форми дієслів і прикметників; практично засвоює всі граматичні категорії та вживає (неусвідомлено) їх (рід, число, відмінкові закінчення) та поодинокі граматичні форми; узгоджує слова у словосполученнях і реченнях згідно з мовними нормами;володіє елементарними навичками корекції та самокорекції мовлення, помічає і виправляє помилки.