Синоніми – це слова, що мають подібне значення, хоча відрізняються за звучанням або написанням. Синоніми утворюють ряди, чим вони відрізняються від антонімів, що утворюють пари. Справа в тому, що синоніми не обовʼзково є абсолютно тотожними: здебільшого їхнє значення все ж має відтінки, які окреслюють випадки, де одне слово використати слід, а інше – не варто. У ході виконання цього завдання дитина опрацьовувати синонімію у прислівниках. На екрані перед учнем міститься робоче поле, поки що порожнє. У завданні, яке сформульовано над ним, вказано, синоніми для якого слова треба підібрати. Робоче поле також має цікаве візуальне оформлення, різні ілюстрації тощо. Дитина може сама вигадати маленький сюжет, який би повʼязав ці малюнки зі словами, що мають скласти синонімічний ряд. Поряд з ним є кілька прислівників. Дитина співвідносить кожне з них по черзі з тим, яке вказане у завданні, знаходячи синоніми та переміщуючи їх у порожнє робоче поле. Коли дитина знаходить всі синоніми і таким чином утворює ряд слів даного типу, то проходить на наступний етап завдання, де треба буде виконати аналогічні дії. Ступінь синонімії залежить від наступного критерію. Якщо слова можна замінити одне на інше у будь-якому контексті, то це абсолютні синоніми. Якщо ж одне слово можна замінити на інше лише в деяких випадках, але це цілком можливо, то це звичайні синоніми, чиє значення є подібним, хоча й не тотожним. Нарешті, якщо слова не змінюють одне одного ніколи (без зміни сенсу всього тексту), то це не синоніми, і переміщувати ці слова не слід.
Учень/учениця:
- розрізняє та використовує прислівники, розуміє різницю між прислівником і прикметником;
- розуміє ступені порівняння прислівників;
- вживає лексичні конструкції із прислівниками.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.