У цьому уроці центром уваги є діалоги – розмови між кількома персонажами. Те, що репліка належить новому співрозмовнику, виражається кількома способами. По-перше, кожна наступна репліка іншого персонажа починається з нового рядка. По-друге, перед реплікою є тире, яке означає пряму мову. При цьому разом вони утворюють цілком самодостатній та цілісний текст. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься працювати з текстом, що має форму діалогу. На екрані перед дитиною міститься зображення каркаса цього діалогу. У ньому, цьому каркасі, вже є кілька реплік, тоді як деякі з них пропущено – на їхньому місці порожні ділянки. Варіанти реплік знаходяться під каркасом діалогу. Дитина має вибрати ті, що відповідають за сенсом діалогу, після чого перенести їх на відповідні місця. Важливо, що при розподілі реплік учень має правильно зрозуміти їхній порядок. Розмова розвивається логічно: після питання йде відповідь, після розповіді – коментарі або питання іншого співбесідника. Дитина має не просто вибрати репліки, що відносяться до цього діалогу, а перемістити їх у відповідні місця, аби відтворити розмову у логічній послідовності. Коли дитина це зробить, то пройде на наступний етап завдання, де треба виконати аналогічний ряд дій. Біля діалогу є кілька ілюстрацій, що зображують певну ситуацію та персонажів, які, власне, і спілкуються поданими фразами. Це додає діалогу більшої значимості, а також привертає увагу дитини до виконання завдання в цілому.
Учень/учениця:
- вибирає із запропонованих потрібний заголовок до тексту підручникового типу;
- визначає кількість речень у тексті (з 2-4 речень);
- виявляє межі речень за графічними орієнтирами.
Учень/учениця:
- слухає і розуміє усне висловлювання обсягом 70-90 слів; фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень (2-4) у тексті; кількість слів у реченні без прийменників, сполучників, займенників (до 4 слів);
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії із опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, опорні слова, словосполучення).
Учень/ учениця:
- розуміє, що діалог – це розмова двох чи більше осіб, і вставляє репліки за змістом.
- створює діалог на задану тему – 3-4 репліки для двох учасників без урахування вступних і прикінцевих етикетних формул;
- використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету.
Учень/учениця:
- читає вголос доступні тексти цілими словами;
- переказує прочитаний текст з опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, опорні слова, словосполучення);
- висловлює своє ставлення до подій, персонажів тексту.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.