Синоніми – це слова, які мають різне написання та звучання, походження та морфемну будову, проте наближаються одне до одного за значенням. Синонімія – явище досить поширене. Такі слова є серед багатьох частин української мови, в тому числі і серед прикметників. У ході виконання цього завдання дитина шукатиме синоніми у вправі, що має ігровий формат подання інформації. На екрані перед дитиною міститься зображення робочого поля, де є досить велика кількість літер. Деякі з них розташовані у хаотичному порядку, тоді як інші утворюють слова. При цьому слова у полі ніби заховані серед поодиноких та неповʼязаних між собою букв. Завдання, яке ставиться перед дитиною, – знайти у цьому полі певні слова. Які саме? Про це йдеться у завданні, формулювання якого міститься над цими літерами. Там вказано, які саме слова треба знайти. Критерієм для вибору є саме синонімія – у завданні є слово, синоніми для якого і приховані. Дитина згадує, які саме прикметники є близькими за значенням до вказаного у завданні, шукає їх та виділяє кожну літеру. Коли дитина їх знаходиться, то проходить на наступний етап завдання, де треба виконати аналогічні за характером дії, але слово у завданні, синоніми для якого треба знайти, буде вже іншим. Це завдання є досить важливим для розвитку логічного та звʼязного мислення дитини, орієнтації у прикметниках і можливості утворювати синонімічні ряди саме з цією частиною мови.
Учень/учениця:
- правильно читає абетку, знає абеткові назви букв, відновлює пропущені літери та/або знаходить за записом потрібні літери в абетці;
- розташовує 5-6 слів за абеткою з орієнтацією на першу букву.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова, які називають ознаки, знає термін "прикметник" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до прикметників різного роду й числа;
- добирає до зображення відомого предмета відповідні ознаки;
- змінює прикметники за числами;
- утворює словосполучення іменників із прикметниками;
- розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням;
- виявляє в ряду слів ті, що є близькими або протилежними за значенням.
Учень/учениця:
-розрізняє та використовує прикметники, впізнає прикметники в реченні та розрізняє за їх тлумаченням, розуміє ступені порівняння прикметників;
- змінює прикметники за родами і числами, правильно використовує прикметники за розрядами (відносні, якісні, присвійні);
- розуміє взаємодію прикметника з іменником, вживає та розуміє лексичні конструкції з прикметниками.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.