Прикметники – досить різноманітні слова, які можуть використовуватись для різних цілей. Прикметники означають ознаку предмета, принаймні, це їхнє значення є найбільш розповсюдженим. Однак, також ці слова можуть означати й приналежність предметів до інших. Наприклад, «сестрин лист» або «мамин халат» тощо. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься працювати з цим особливим і досить рідкісним видом прикметників. На екрані перед школярем міститься зображення поштової бази. Поштар тримає у руках лист, а поряд із ним – кілька скринь. Кожна – підписана своїм потрібним прикметником, який означає належність листа тій чи іншій особі. У завданні, формулювання якого знаходиться над зображенням, міститься вказівка на те, кому належить лист, однак, вказівка ця виконана у формі іменника. Дитина має співвіднести цей іменник, який є назвою адресату листа, з варіантами надписів на поштових скринях. Коли учень знайде відповідну пару, то перемістить листа саме до цієї скрині. Це означатиме, що дитина відправила його туди, куди слід – і пройде на наступний етап завдання, де треба буде виконати аналогічний набір дій. Тематика вправи – пошта, тож оформлення кожного з рівнів тотожне, хоча скрині називаються кожного разу по-новому. Вибрати ж потрібну скриню буде досить легко, адже слова, якими вони називаються, зовсім різні – плутанини не буде. Однак, завдяки виконанню цієї вправи дитина дійсно твердо вивчить те, як саме прикметники, котрі означають належність предметів іншим особам, формуються від іменників, які цих осіб називають. А приємне візуальне оформлення та ілюстрації додають цікавості до виконання вправи школярем.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова, які називають ознаки, знає термін "прикметник" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до прикметників різного роду й числа;
- добирає до зображення відомого предмета відповідні ознаки;
- змінює прикметники за числами;
- утворює словосполучення іменників із прикметниками;
- розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням;
- виявляє в ряду слів ті, що є близькими або протилежними за значенням.
Учень/учениця:
-розрізняє та використовує прикметники, впізнає прикметники в реченні та розрізняє за їх тлумаченням, розуміє ступені порівняння прикметників;
- змінює прикметники за родами і числами, правильно використовує прикметники за розрядами (відносні, якісні, присвійні);
- розуміє взаємодію прикметника з іменником, вживає та розуміє лексичні конструкції з прикметниками.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.