Українська мова вважається однією з наймилозвучніших та найкрасивіших у світі. Вона містить кілька сотень тисяч слів у лексичному запасі, а її образність дозволяє писати метафоричні художні твори як прозового, так і поетичного стилів. Мова – це частина культури, певною мірою, символ України. Не дивно, що саме як частина курсу з вивчення української мови виступають й кілька вправ, що стосуються народознавства, і це завдання – перше з них. У ході його виконання дитина вивчатиме символи України. На екрані перед учнем міститься загадка – нова для кожного наступного етапу вправи. Відгадкою є один із символів України. Учень уважно читає текст, розуміючи, про що у ньому йдеться. Підказкою є тематика вправи, а також наявність кількох ілюстрацій, на яких зображено те, про що йдеться у загадці. Важливо, що відгадку дитина має вписати сама. Саме тому ця вправа не лише дає можливість вивчити відомості про символи української культури, а й дійсно допомагає розвинути вміння працювати з мовними одиницями. Якщо у попередніх завданнях учень вибирав один з кількох варіантів або вписував слово у порожнє поле, розділене на квадрати (кількість квадратиків відповідала кількості літер), то цього разу робоче поле для введення слова-відповіді є суцільним, а тому дитина має правильно написати слово, не помилившись у жодній літері. Після цього учень пройде на наступний етап до нової загадки. Письмовий текст супроводжується спеціальною кнопкою, натиснувши на яку дитина почує звукове відтворення загадки. Це зробить її розуміння більш цілісним.
Учень/учениця:
- правильно друкує визначені програмою слова, вимова і написання яких не розходяться;
- правильно позначає на письмі (друкує) м’якість приголосних звуків, доцільно використовуючи знак пом’якшення ("ь") та букви "я", "ю", "є", "і";
- розуміє різницю між вимовою і написанням слів, що пишуться за вивченими правилами (слова з ненаголошеними голосними, з апострофом перед "я", "ю", "є", "ї").
Учень/учениця:
- слухає і розуміє усне висловлювання обсягом 70-90 слів; фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень (2-4) у тексті; кількість слів у реченні без прийменників, сполучників, займенників (до 4 слів);
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії із опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, опорні слова, словосполучення).
Учень/учениця:
- читає вголос доступні тексти цілими словами;
- переказує прочитаний текст з опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, опорні слова, словосполучення);
- висловлює своє ставлення до подій, персонажів тексту.
Учень/учениця:
- використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази;
- виділяє та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.