Інколи у одну строку всі слова не вміщаються. Деколи просто слово задовге, а деколи й просто так співпадає, що залишити все слово вже не вийде, а переносити його цілком на наступний рядочок означатиме великий пропуск зверху. Відтак слово розділяють на дві частинки: одна залишається у верхньому рядку, а другу переносять донизу. Для того, щоб грамотно та правильно перенести слово, необхідно дотримуватись певних правил. Наприклад, не можна залишати або переносити одну букву, навіть якщо вона передає на письмі голосний звук. Поза тим переніс здебільшого відбувається по складах, саме тому так важливо, аби дитина навчилась грамотно розподіляти слова на ці більш малі структури. Проте і тут є виключення – випадки з подвоєними приголосними. Якщо у слові є подвоєння, то переносити треба так, аби розділити ці приголосні: одну залишити зверху, а одну перенести із тими складами, що залишились, донизу. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься правильно користуватись правилами переносу у випадку з подвоєнням приголосних. На екрані перед учнем міститься дві робочі зони. У першу треба перенести всі випадки неправильного переносу, а в другу – всі випадки правильного. Під ними міститься чотири варіанти переносу – по два для кожного слову. Один з них правильний і відбувається згідно з описаним вище правилом, інший – ні. Дитина переміщує випадки у відповідні робочі зони, запамʼятовує, як виглядає переніс слів, що мають подвоєння приголосних, після чого проходять на наступний етап, де треба виконати аналогічні дії з іншими подібними словами.
Учень/учениця:
- переносить частини слів з рядка в рядок по складах;
- переносить частини слів з рядка в рядок за правилами переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків, з літерами "й" та "ь" у середині слів, із буквосполученнями "дж", "дз", "йо", "ьо", з апострофом, з подвоєними приголосними;
- не розриває злиття приголосного з голосним при перенесенні частини слова з рядка в рядок;
- переносить слова з подвоєними приголосними відповідно до правил.