Виконуючи різні завдання, які присвячені вивченню теми фразеологізмів, дитина навчилась багатьма формам роботи з цими сталими виразами. Крім того, учень дізнався багато нових фразеологізмів, рухаючись між етапами попередніх вправ. Проте дуже важливо вміти використовувати фразеологізми у мовленні доречно – саме ті, які потрібно і тоді, коли потрібно. Важливо памʼятати, що сталі вирази досить часто схожі на звичайні словосполучення, але відрізняються навіть від схожих комбінацій слів за сенсом, часто дуже сильно. Наприклад, якщо є два словосполучення, які відрізняються між собою лише одним словом (і ці слова можуть навіть бути частковими синонімами), і одне з них є фразеологізмом, то його значення буде докорінно відрізнятись від значення звичайної комбінації слів, яка не є такою образною, тож застосовується лише у прямому значенні. Завдяки цьому завданню дитина тренуватиметься використовувати фразеологізми у доречних випадках – саме ті, які потрібно для кожного конкретного випадку. На екрані перед учнем міститься пара малюнків – нова для кожного наступного етапу. Ситуації, змальовані там, зовсім різні. Важливо, що відрізняються вони й емоційно: одна може викликати усмішку, інша – смуток. Під цими малюнками є пара висловів, в яких є спільні слова. Проте один з них є сталим виразом, а інший – звичайним словосполученням. При всій подібності цих висловів дитина розуміє, що підходять вони для опису кардинально різних ситуацій. Коли учень переносить кожен з висловів у порожнє поле під малюнками, то проходить до нового подібного рівня завдання.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- розуміє різницю між офіційним та неофіційним використанням мови, визначає пряме і переносне значення слів і фраз з використанням контекстних підказок.
Учень/учениця:
- використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази;
- виділяє та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.