Дитина вже знайома з ідеєю антонімії – мовного явища, при якому утворюються пари слів, що мають протилежне лексичне значення. При роботі з антонімами важливо памʼятати дві особливості, що є характерними саме для них: антоніми, на відміну від синонімів, не можуть утворювати ряди слів – їх завжди тільки два; важливо памʼятати, що не досить знайти слово, що співвідносить з наданим по різниці у значенні – їх сенс має бути саме протилежним. Наприклад, якщо першим словом є «нудно», то його антонімом не може бути «радісно», хоча це слово дійсно належить до групи слів, що означають хороший емоційний стан, на відміну від першого. Антоніми мають бути точними, отже, для слова «нудно» має бути антонім «весело». У ході виконання цього завдання дитина працюватиме з антонімією саме у випадку з прислівниками. На екрані перед учнем міститься набір слів, що належить до цієї частини мови. Вони є гармонійною частиною малюнка. Ця ілюстрація може змальовувати ту чи іншу ситуацію, містити безліч різних деталей, у ній може бути зображення кількох персонажів. Наприклад, учень, який записує у велетенський блокнот прислівники. У завданні, формулювання якого знаходиться над цим малюнком, вказано прислівник, антонім до якого і треба вибрати. Дитина вивчає лексичне значення кожного слова, яке є у цій ілюстрації, вибираючи серед них одне, значення якого є протилежним до поданого у завданні. Коли учень робить свій вибір, то проходить на наступний етап вправи, де треба виконати аналогічні дії. Важливо памʼятати, що прислівники-антоніми мають належати до однієї й тієї ж групи за значенням, наприклад, ті, що описують настрій або відстань тощо.
Учень/учениця:
- розрізняє та використовує прислівники, розуміє різницю між прислівником і прикметником;
- розуміє ступені порівняння прислівників;
- вживає лексичні конструкції із прислівниками.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.